APELDOORN - Een pittig potje weer voor de JO15-1 zaterdag. De wedstrijd tegen CSV Apeldoorn bleef spannend tot op het laatst. Maar Bennekom ging wel met de drie punten naar huis: 2-4.

De eerste 'spookwedstrijd': zonder thuispubliek maar met wel een handvol chauffeurs als steun op de bank. Helaas kon Aron niet meedoen, maar met 14 spelers waren er zat opties voor trainers Raymond en Arjan.

De start was rommelig, van beide kanten. Maar  toen de bal eens lekker rondging bij Bennekom was het ook direct raak. Pepijn bediende van achteruit David met een heerlijke pass. Maxim liep goed mee, kreeg de bal recht voor het doel en prikte binnen; 0-1.

Hein liet zich zien met een goede passeerbeweging op het middenveld. Hij verdiende een ingooi maar leek zich ook te verstappen. Een paar minuten later kwam Angel voor hem in het veld.

Kansen voor Bennekom

Bennekom creëerde veel en met wat meer geluk had David er eentje benut. Maar toen Angel voor de JO15 een corner verdiende, legde Corne die op het hoofd van de inlopende David en was het alsnog bingo: 0-2. Een weelde waar het team aanvankelijk goed mee omging. De JO15 liet de bal goed rondgaan en was verdedigend bij de les. Bijvoorbeeld via DJ, die zijn mannetje op de huid zat. Een mogelijkheid voor Adam ging verloren wegens buitenspel.

Maar hoe meer de rust naderde, hoe verder de JO15 achteruit ging lopen. Er kwamen wat schietkansen vanaf een meter of 18 voor CSV. Dat liep steeds goed af, tot een poging pal voor rust op de lat belandde. De bal viel voor de voeten van een aanvaller die van dichtbij de 1-2 kon scoren.

Steeds verder terug

Jammer. Maar ook in het begin van de tweede helft bleek CSV achterin kwetsbaar. We telden al snel vier kansen, waarbij David zelfs een keer alleen op de keeper af kon na een geweldige pass van Tim. Maar gescoord werd er niet. Teun hield Bennekom intussen op de been met een wereldredding. Niels kwam Corne vervangen. Hij greep prima in op t middenveld maar de scheids zag een vrije trap. Die werd strak laag in de hoek van het doel gejaagd en het was gelijk: 2-2.

Dit leek CSV het vertrouwen te geven in een goede afloop. Ze trokken steeds meer ten aanval en de JO15 zag Twan met een blessure van het veld gaan, Bernard kwam voor hem in de ploeg. De thuisploeg drong Bennekom ver terug. Maar het was toch de JO15 dat toesloeg. David kreeg de bal weer goed mee, controleerde en legde klaar voor Angel: 2-3.

Goed voor de teamgeest

In de rommelige slotfase verdiende Pepijn nog een vrije trap en won Maxim met een goede loopactie kostbare seconden. Ook Lars, die een goed centraal duo vormde met Tim, onderbrak een van de laatste aanvallen van de Apeldoorners. Angel gooide zelfs in de dying seconds de wedstrijd in het slot met een geweldig doelpunt, na weer zo'n heerlijke bal van Tim.

Deze zege is heel goed voor de teamspirit. Want opnieuw staat deze ploeg er tot de laatste minuut van de blessuretijd. En is het goed voor de volle buit. Gefeliciteerd mannen!