PIET VAN HEUSDEN OVERLEDEN

25 april 2024 0:00

Afgelopen zondag 21 april overleed Piet van Heusden op 79-jarige leeftijd.

Piet, voor intimi "Pietje" was ruim 40 jaar lid van Voetbalvereniging Bennekom alhoewel geboren in een gezin waar korfbal de overhand had. Piet was een van de negen zonen van de groenteboer uit de Bakkerstraat terwijl de oudste uit dat grote gezin met tien kinderen meteen de enige zus was. Een van de oudere broers van Piet was Wim van Heusden die net als Piet jeugdleider zou worden en een van de oprichters van het Paaskamp was 50 jaar geleden, tegenwoordig Tulpkamp.

Piet was in het dagelijks leven chauffeur maar kreeg na een ongeluk in 1980 zware fysieke problemen die er daarna voor zorgden dat Piet ook andere malheur moest doorstaan en zich uitsluitend nog m.b.v. een scootmobiel kon voortbewegen.

Maar Piet was naast vader toch vooral ook Bennekommer in hart en nieren, ruim 40 jaar lid en jarenlang een bevlogen vrijwilliger; Als jeugdleider, als lid van het jeugdbestuur, als lid van de sponsorcommissie en dan vooral bij het binnenhalen van sponsorborden. Piet was ook een van de trekkers bij de revival van het van Wonderen zaalvoetbaaltoernooi met o.a Bert Seves en was al lid van de buitenploeg toen er nog geen buitenploeg was.

Ruim een jaar geleden werd Piet tijdens de nieuwjaarsreceptie nog in de kantine gehuldigd vanwege dat 40 jarige VV Bennekom jubileum

Ons medeleven gaat uit naar Piet's vrouw Joke, zijn drie zoons, schoondochters en kleinkinderen.