Bennekom verslaat thuis RKHVV

24 februari 2024 18:30

Thuis op De Eikelhof ontving Bennekom de nummer vier van de ranglijst: RKHVV waarvan uit in Huissen nog met 2 - 1 werd verloren.

De Bennekommers starten geconcentreerd en waren duidelijk uit op revanche na de teleurstellende prestatie vorige week uit bij Bemmel maar troffen in RKHVV een taaie tegenstander met in de gelederen niet alleen oud Bennekom spits Kevin Sissing (38 jaar, startend vanaf de bank) maar ook RKHVV spits Jammaro Diks, dit seizoen in beker en in competitie al goed voor 20 doelpunten.

Bennekom leek in de eerste helft optisch sterker maar het was RKHVV dat een aantal maal gevaarlijk door het centrum doorkwam en in de 17e minuut de leiding nam toen Diks vrij voor goalie de Haan de winnaar bleek (0-1).
De thuisploeg herpakte zich echter en wist na een aantal mogelijkheden in de 34e minuut de gelijkmaker te scoren toen Roy de Graaf van dichtbij binnenkopte (1-1).

Na rust ontpopte zich een open wedstrijd waarbij Bennekom eerst twee honderd procent kansen miste, RKHVV daarna een eigen doelpunt zag maken na een messcherpe actie van Jairo Soetowidjojo (2 -1 ‘49) en in de 53e minuut een penalty zag missen toen spits Diks hoog boven goalie de Haan (die geel kreeg bij het veroorzaken van de strafschop) over schoot.

Daarna bleek Marlon Versteeg ‘ los’.
Eerst nam de Bennekom spits op de rand 16 de bal aan, draaide met een man in de rug weg en schoot met links onhoudbaar de 3 -1 binnen (‘61). Vijf minuten later knalde Versteeg ook de 4- 1 raak toen de Graaf bekwaam naar hem aflegde.

RKVV wisselde vervolgens vier man en bracht o.a Kevin Sissing in terwijl trainer Camiel Jager; Maurice Kuppens, Roy de Graaf, Marlon Versteeg en Fabian Beukhof naar de kant haalde voor Joël Beukhof, Arnout Lagerweij, Quincy Arends en Badreddine Haouat.
De laatste beleefde daar weinig plezier aan en kon na zes minuten spelen alweer geblesseerd naar de kant, Thomas Rood was daarbij zijn vervanger.

In de slotfase was het Rayan Boukatan die nog de paal raakte waarna scheidsrechter van Zuijlen afblies.

Al met al een mooie overwinning na een aantrekkelijke wedstrijd op De Eikelhof.

Volgende week gaat Bennekom naar Putten alwaar zij de koploper SDCP zal treffen.