Bennekom wil zoveel mogelijk oud-spelers bij reünie 70ste verjaardag en hoopt op Kees van Wonderen

14 januari 2024 21:30

Voetbalvereniging Bennekom, van 29 september 1954, viert later dit jaar haar zeventigjarig bestaan. Jack Turkesteen (76) tekent in de jubileumweek met de Club van Toen voor een groots opgezette reünie, waarvoor zoveel mogelijk oud-spelers en trainers worden opgetrommeld.

Waar mogelijk worden ze gebeld, gemaild en via meldingen op sociale media opgeroepen om op zaterdag 28 september van de partij te zijn op sportpark De Eikelhof.

Turkesteen, opgegroeid bij SKV in Wageningen, speelde vanaf 1968 liefst dertien jaar in het eerste elftal. Eerst nog op het oude veld aan de Laarweg in Bennekom-Oost. ,,In een mooi elftal met onder meer Wim en Hans Albers, Hein Oelderik en Willem van Kleef promoveerden we in die tijd voor het eerst met Bennekom naar de eerste klasse, toen het allerhoogste amateurniveau.”

Niet alleen jongens uit die periode ziet hij graag komen. ,,Die echte Bennekomse kerels zullen er zijn. Ik zou het erg leuk vinden als oud-international Peter van Vossen komt, al speelde hij maar kort bij ons (voordat hij bij Vitesse weer een profcontract ondertekende, red.). Zijn vriend John van den Brom was in die tijd trainer bij ons. Je weet nooit of ze tijd hebben of willen maken.”

Op onze laatste reünie kwamen kort voor corona honderd oud-spe­lers af. Nu doen we er nog een paar schepjes bovenop

Jack Turkesteen, Voorzitter Club van Toen
,,Eén persoon mag zeker niet ontbreken, wat mij betreft. En dat is Kees van Wonderen, oud-speler van Feyenoord en nu trainer van SC Heerenveen. Kees is echt één van ons. Degradeerde in 1991 als jong talent met een goed stel spelers uit de eerste klasse. Bleef de club trouw en promoveerde een jaar later gelijk weer.”

Een week lang wordt eind september op allerlei manieren stilgestaan bij de zeventigste verjaardag van de club. Met een playbackshow, een door oud-speler Arno Splinter (ook ex-Ajax) verzorgde voetbalspelletjesmiddag voor de jeugd en een bingoavond.

Jubileumkrant
Turkesteen: ,,We gaan een magazine uitbrengen en willen een jubileumkrant maken, die in Bennekom en omstreken wordt verspreid. Verleden, heden en toekomst, alles komt aan bod. Deze club is springlevend met ruim 1200 leden. Op onze laatste reünie kwamen kort voor corona honderd oud-spelers af. Nu doen we er nog een paar schepjes bovenop.”