BENNEKOM 1 OPENT COMPETITIE THUIS TEGEN NSC NIJKERK!

20 september 2023 12:15

Na een serie oefenwedstrijden en een moeizame bekercampagne trapt Bennekom 1 de competitie zaterdagmiddag af met een thuiswedstrijd tegen NSC Nijkerk. Een tegenstander die we nog kennen uit het verleden. In het seizoen 2018-2019 waren Bennekom en NSC het hele seizoen verwikkeld in een hevige titelstrijd. De roodwitten verloren in de hele competitie slechts één keer, maar stonden aan het eind van de rit wel met lege handen.

Sindsdien kwam Voetbalvereniging Bennekom nooit meer zó dicht bij een terugkeer in de hoofdklasse (inmiddels vierde divisie). Wat er dit seizoen in zit? Nog niemand die het weet, al leidt de voorbereiding niet meteen tot hoge verwachtingen. In de poulefase van het districtsbekertoernooi gingen de wedstrijden tegen tweedeklassers Beuningse Boys (2-1), Lunteren (0-1) en competitiegenoot DTS Ede (0-2) allemaal verloren. Tussendoor zorgde de 3-0 oefenzege tegen derdedivisionist AWC, al dan op halve kracht, wel voor lachende gezichten.

Bij Bennekom zijn deze zomer meerdere bekende gezichten teruggekeerd, met name op de trainersbank. Camiel Jager is terug als hoofdtrainer en ook zijn assistenten Armand Mannen en Ronald Lieftink hebben een verleden op De Eikelhof.

Binnen de selectie is de naam van Arnout Lagerweij een bekende. De voormalig jeugdspeler, opgegroeid in de Kraats, draagt na een avontuur bij Otterlo weer het roodwitte tenue. Daarnaast heeft Bennekom 1 ook de nodige nieuwe gezichten, onder wie spits Quincy Arends en middenvelder annex verdediger Yannick Zeeman.

Veel plezier zaterdag bij Bennekom - NSC Nijkerk!