Bennekom verliest ook derde bekerduel

16 september 2023 20:30

Na de goede oefenwedstrijd afgelopen dinsdag tegen 3e divisionist AWC volgde in de laatste bekerwedstrijd zaterdag 6 september thuis tegen DTS een mindere partij waarbij er met 0 - 2 werd verloren.

Met in de goal Martijn Brussaard voor de geschorste Christiaan de Haan en op rechtsback noodgedwongen Maurice Kuppens voor de geblesseerde Judah Berefo was het DTS dat direct vol druk zette. De onnauwkeurig passende Bennekomers kwamen daardoor regelmatig in de problemen met balverlies als gevolg en drie grote kansen voor rust voor DTS waar Bennekom daar één grote mogelijkheid tegenover stelde.

Ondertussen had de thuisploeg na 20 minuten Kai Huisman al geblesseerd zien uit vallen met een liesblessure. De technicus werd vervangen door Arnout Lagerweij.
In de rust bracht trainer Camiel Jager vervolgens Wessel van Silfhout in voor Maurice Kuppens waarbij captain Klein Holte vanuit het centrum doorschoof naar de rechtsbackpositie.
Bennekom oogde vanaf daar defensief iets stabieler maar hield het ook inde 2e helft opbouwend lastig.

Toch was die 2e helft meer gelijkwaardig dan de 1e waarbij het opnieuw duidelijk werd dat de thuisploeg, bezig met een proces, nog teveel ups en downs kent en snakt naar vastigheid. Vastigheid die tijd vergt maar er nauwelijks nog is nu volgende week de competitie start, thuis tegen NSC uit Nijkerk.

Dat DTS halverwege de 2e helft alsnog scoorde en dat in blessure tijd nog eens deed was in dat kader minder belangrijk nu Bennekom voor de beker al uitgeschakeld was.