Bennekom wint oefenwedstrijd tegen 3e divisionist AWC

12 september 2023 23:30

Na een tot dusverre stroeve voorbereiding inclusief twee beker nederlagen, liet Bennekom 1 op dinsdagavond 12 september thuis tegen 3e divisionist AWC zien dat het wel degelijk een ploeg heeft om komend seizoen rekening mee te houden.

Trainer Camiel Jager liet tegen zijn oude ploeg, waar oud VVB captain Just Berends nu de aanvoerdersband draagt en Edenaar Lodewijk de Kruyff nu hoofdcoach is zijn voltallige selectie spelen. Met uitzondering van Emile Lieuwen en Jairo Soetowidjojo die afwezig waren, werd in de rust dan ook fors gewisseld. Dat gold evenzeer voor AWC dat niet met zijn voltallige basis begon.

Bennekom liet vanaf de start een hoog baltempo zien waarbij er veelvuldig werd gecombineerd en Marlon Versteeg en Arnoud Lagerweij de ruststand op 2 - 0 bracht. Na rust was het Quincy Arends die de eindstand bepaalde: 3 - 0.

Aanstaande zaterdag is de laatste beker (oefen) wedstrijd voordat een week later de competitie start. Om 15.00 uur wordt er dan thuis afgetrapt tegen DTS waarbij het voor trainer Camiel Jager de laatste mogelijkheid is om zijn keuzes te bepalen; voor spel systeem en voor de spelers die de basis gaan vormen op 23 september als NSC Nijkerk naar de Eikelhof komt.