Gebruik van velden

1 augustus 2023 11:15

Sinds Covid zijn er overdag en in de avond steeds meer kinderen gaan voetballen op ons sportpark De Eikelhof. Ook vandaag de dag blijven we dit als club enorm toejuichen; sporten en bewegen is immers goed en gezond. En hoe leuk is het om met je vrienden je skills te verbeteren. In die periode zijn we met succes een werkgroep gestart van ouders, vrijwilligers en jeugd/jongeren van verschillende leeftijdscategorieën om de velden schoon te houden en het gebruik goed te laten verlopen. Hierbij zijn er een aantal regels opgesteld en van kracht gegaan:

- Veld 3 & 4 en het pannaveld zijn van maandag t/m zondag van 12.00 tot 17.00 uur (in de vakanties tot 21.00uur) beschikbaar voor leden van VVB om te voetballen.

- Houd het sportpark netjes en ruim de rommel op. Laat het veld en sportpark dus netjes achter.

- Houd het leuk voor iedereen en spreek elkaar aan als dit nodig is.

- Houd rekening met de overige gebruikers van het sportpark en luister naar de vrijwilligers.

Nu het zomervakantie is merken we dat er (nóg) meer gebruik gemaakt van de velden. Vandaar dat we deze regels weer extra onder de aandacht brengen om zo overlast te voorkomen en het juiste gebruik van onze accommodatie te waarborgen. Naast de actieve werkgroep zoals hierboven beschreven vragen we aan alle ouders/verzorgers om met uw kind het gesprek aan te gaan om zo het bewustzijn van het afval en het juiste gebruik op onze mooie velden te vergroten. Daarnaast willen we u vragen of u het leuk vindt om af en toe eens een kijkje te nemen op het veld en daar een oogje in het zeil te houden. Met elkaar bereiken we namelijk meer.

Wat voor ons als vereniging belangrijk is, is dat we de jeugd hierbij blijven betrekken. We willen niet met ons vingertje wijzen maar juist het gesprek aan gaan en eventuele problemen op een positieve manier benaderen. We hebben immers gezamenlijk hetzelfde doel; heerlijk sporten op ons mooie sportpark.

Wij vertrouwen erop dat u het gesprek met uw kind(eren) aangaat en dat we in de toekomst gezamenlijk kunnen blijven genieten van veld 3 & 4 en de pannaveldjes buiten de reguliere trainingen en wedstrijden om.