BENNEKOM 1 TREFT ALMKERK OP DE EIKELHOF

12 april 2023 17:15

Bennekom 1 treedt zaterdag na twee weken ‘rust’ op eigen veld aan tegen Almkerk; een subtopper in de eerste klasse D. Met nog zes speelronden te gaan, staan de Bennekommers na de laatste zeges op Achilles’29 (0-4) en SVW (2-0) op de vijfde plaats op de ranglijst. Almkerk staat zesde met twee punten achterstand, maar heeft ook al een wedstrijd meer gespeeld.

Blijft het voor Voetbalvereniging Bennekom dit seizoen bij de zes resterende competitieduels of zit er nog een ‘toetje’ in? In dat laatste geval moet er wel een klein wonder gebeuren. Om de nacompetitie nog te halen, moet de ploeg van interim-trainer Ronald Tulen de tweede periodetitel winnen (LRC heeft daarin nu vijf punten meer) of minimaal één ploeg op de ranglijst passeren. Een zware opdracht, want het aantal verliespunten ten opzichte van nummer drie DTS Ede en nummer vier DZC’68 bedraagt respectievelijk vijf en zeven punten.

Maar de opdracht is eigenlijk heel simpel voor Bennekom: zoveel mogelijk wedstrijden winnen en dan zien waar het schip strandt. Om te beginnen dus tegen Almkerk, tegen wie Bennekom nog wel iets goed te maken heeft. De uitwedstrijd ging eerder dit seizoen met 3-0 verloren. De Almkerkers wonnen vorige week nog enigszins verrassend bij DTS (1-2) en zullen dus met het nodige zelfvertrouwen naar de Eikelhof komen.

Veel plezier zaterdag bij Bennekom - Almkerk!