VV Bennekom 1 krijgt verder vorm voor seizoen 2022-2023

27 maart 2023 14:00

VV Bennekom is blij te melden dat het voor komend seizoen drie spelers kan toevoegen aan de 1e selectie.
De 19-jarige Thomas Rood komt over van VDZ uit Arnhem. De inwoner van Arnhem en student mediavormgever, is (ondanks zijn jeugdige leeftijd) al enkele jaren een vaste kracht in het eerste team van derdeklasser VDZ.  Thomas speelde zich de afgelopen seizoen(en) met zijn prestaties in de belangstelling van meerdere clubs. Zo werd hij vorig jaar ook uitgenodigd voor testwedstrijden bij de Go Ahead Eagles. Thomas acht de tijd nu rijp om te ontdekken waar zijn sportieve plafond ligt. Hij is van mening dat VV Bennekom hier het beste perspectief voor biedt. De stap van Thomas naar Bennekom past bij zijn ambitie om het maximale uit zijn voetbalcarrière te halen. Dit nadat hij eerder ook speelde in de jeugdafdeling van NEC. Thomas is zowel voorin als op het middenveld inzetbaar. Hij is dit seizoen goed voor zeven treffers en vele assists. Hij levert hiermee een belangrijke bijdrage in de race voor een nacompetitieplaats voor VDZ.

Daarnaast komt er wederom een talent door vanuit de eigen geledingen. Jairo Soetowidjojo (20) startte op vierjarige leeftijd bij de Bambino’s van VV Bennekom. In de O10 werd Jairo gescout door BVO FC Twente, waarna hij een jaar later in de jeugdopleiding van De Graafschap terecht kwam. Hij keerde in de O17 terug naar VV Bennekom. Dit jaar speelt Jairo in ons tweede elftal en komt hij uit voor het beloftenteam O23. Hij ontwikkelt zich hier dermate goed dat hij inmiddels ook stage loopt bij ons 1e team. Bovendien viel hij al enkele malen in bij wedstrijden van het 1e. Jairo was ook speler van het succesvolle en winnende zaalvoetbalteam bij het Ede Stad zaalvoetbaltoernooi. Hij viel hier (extern) ook op door zijn technische hoogstandjes, snelheid en doelpunten. Jairo is te typeren als een creatieve aanvaller/buitenspeler.

Daarnaast zijn we blij te melden dat spits Niels Koenderink zijn verblijf op de Eikelhof heeft verlengd. Niels zat dit jaar in de lappenmand door een vervelende hoofdblessure, maar maakte onlangs een succesvolle rentree in onze hoofdmacht. De 27-jarige inwoner van Heelsum had ook direct een beslissende rol in de laatste wedstrijden. We zijn blij om hem weer op het veld bezig te zien.