Pak slaag in Scherpenzeel

11 februari 2023 19:30

Na vijf overwinningen op rij ging Bennekom vol zelfvertrouwen op bezoek bij koploper Scherpenzeel, maar daar was na slechts 15 secondes niet veel meer van over.

Zonder de geblesseerden Christiaan de Haan, Jeffrey Rutgers en Roy de Graaf en zonder de voor een vakantie vertrokken Maurice Kuppens verscheen er desondanks een solide Rood Witte ploeg aan de aftrap.
Maar juist vanuit die aftrap werd er te ongeconcentreerd uitverdedigd, balverlies geleden en was het Timo Jochemsen (‘1) die van dichtbij keeper Mike Vermeij kansloos liet.

Bennekom verzuimde zich daarna te herpakken en leek de ruimtes tussen de linies te groot en te wijd te houden waardoor Scherpenzeel vervolgens de ene na de andere kans wist te creëren. Uit negen doelrijpe doelpogingen scoorde de thuisploeg voor rust nog 2 x  ( ‘8 Pilon, ‘15 Laghmouchi) en was daarmee barmhartig voor de bezoekers.

Na rust leek de wedstrijd aanvankelijk wat uit te doven waarna Scherpenzeel opnieuw 2x als een mes door de Bennekomse boter sneed en het Lars ten Tije (‘59) en opnieuw Laghmouchi waren die scoorden (‘71).

Bennekom had op dat moment al noodgedwongen gewisseld toen Noah Roethof met een kniekwetsuur het veld had moeten verlaten en Niels Koenderink na bijna een jaar blessureleed zijn rentree in Bennekom 1 mocht maken. Koenderink luisterde die rentree vlak voor tijd nog op met de eretreffer (‘87) en bepaalde daarmee de eindstand op 5-1.

Aan Bennekom zijde waren op dat moment ook Jairo Soetowidjojo (‘70) Wessel van Silfhout en Viggo Koeleman (‘ 81) nog ingevallen.

Bennekom heeft nu drie weken rust, alhoewel er geoefend gaat worden tegen Sparta Nijkerk en Roda ‘46 waarna op zaterdag 4 maart “de Derby” wacht als er om 19.00 uur thuis op de Eikelhof wordt afgetrapt tegen de nr 4 van de ranglijst: DTS.

Bennekom vindt zich ondanks de nederlaag nog altijd terug op de 5e plek in de 1e klasse D.