BENNEKOM 1 ONTVANGT SVL OP DE EIKELHOF

7 december 2022 19:15

Bennekom 1 treedt zaterdag op eigen veld aan tegen SVL uit Langbroek. Voor beide teams alweer de laatste wedstrijd van 2022. Voor ‘onze’ roodwitten de taak het kalenderjaar af te sluiten met de eerste thuiszege van het seizoen.

Het gevoel op De Eikelhof is na afgelopen zaterdag alvast weer een stukje beter. Na een roerige week, met het ontslag van hoofdtrainer Aad van den Berg, werd in Doorwerth een bevrijdende overwinning (de tweede van het seizoen) geboekt. Mike Jansen kroonde zich tot matchwinnaar: 0-1.

Tegen DUNO zat Jacco Meurs als eindverantwoordelijke bij Voetbalvereniging Bennekom op de bank. De oud-speler en sinds dit seizoen assistent van ons eerste elftal neemt tot de winterstop de honneurs waar na het vertrek van Van den Berg. Meurs deed de afgelopen seizoenen bij Achterveld al ervaring op als hoofdtrainer, nadat hij in het verleden verschillende jeugdteams en het tweede elftal van Bennekom onder zijn hoede had.

Aan Meurs en zijn staf de taak om tegen het SVL van Habib al Mohsinawi (ex-Bennekom) dezelfde mentaliteit en onoverwinnelijkheid bij zijn spelers op te roepen als vorige week in Doorwerth. Toen werd er voor iedere meter gestreden en dat leverde uiteindelijk dus drie even belangrijke als lekkere punten op.

Bennekom staat nu op de achtste plaats, maar de verschillen zijn klein. Zowel het gat met nummer vijf Almkerk als het verschil met hekkensluiter Oranje Wit is slechts drie punten. SVL, vorige week met 1-0 te sterk voor Achilles’29, staat met twee punten meer een plek hoger op de ranglijst. Het kan dus een boeiende pot worden op De Eikelhof.

Veel plezier zaterdag bij Bennekom - SVL!