Bennekom wint soeverein bij DTS

21 mei 2022 22:00

Op Sportpark Inschoten versloeg Bennekom titelkandidaat DTS met 0-2.

Bij winst van de Edenaren was thuisploeg DTS alleen aan kop gekomen in de eerste klasse D en dat met nog slechts twee wedstrijden te gaan.
Zover kwam het echter niet want Bennekom was op alle fronten de sterkere partij bij de avondwedstrijd die veel publiek trok (een dikke 900 man) en waar net als in de heenwedstrijd een heuse sfeeractie door de ontvangende club was georganiseerd.

Met centraal achterin een zeer sterk opererende captain Just Berends, met achterin links en rechts de sterke verdedigende en meevoetballende backs Noah Roethof en Judah Berefo (in de 2e helft geblesseerd uitgevallen en vervangen door Wessel van Silfhout).

Met een middenveld dat er in slaagde goed druk te zetten waarbij Fabian Beukhof en Roy de graaf lieten zien wat ze technisch allemaal in huis hadden. Iets wat ook Jeffrey Rutgers met talloze rushes weer eens aantoonde.

En waar spits Nick Stienstra opnieuw een sterk aanspeelpunt bleek. Waarmee rust werd gecreerd en waaraan het hele team zich al voetballend kon optrekken.

Stienstra scoorde ook beide doelpunten. Gelijkelijk verdeeld over beide helften’(11 en ‘’70)