Bennekom 1 wint van GVA (1-5)

14 november 2021 18:00

Gisteravond stond om 17:00 uur de bekerwedstrijd op het programma bij en tegen 3e klasser GVA. De wedstrijd startte start in een vrij dichte mist maar gelukkig trok deze snel weg.

Het eerste kansje was voor GVA maar deze werd prima gered door goalie Christian. Hierna was er veel balbezit voor Bennekom. We wisten dat we geduldig moesten blijven en de duels moesten vermijden. Dit werd prima uitgevoerd. In de 16e minuut was het Nick Stienstra die de stand opende: 0-1. Hierna kwam er een kans voor GVA maar weer stuitte de tegenstander op Christian. Vanaf dat moment was het Bennekom dat heer en meester was en de bal goed rond liet gaan in de ploeg. Zes minuten na de 0-1 was het Andreas die de stand verdubbelde op 0-2. Er kwamen nog kansen voor Jeffrey, die de bal net naast werkte. Ook Fabian kreeg 2 goede kansen waarvan er één goed gered werd door de keeper en een schot werd er door de verdediging geblokt. Toch was het in de 44e minuut Niels Koederink die de stand op 0-3 zette. Dit was ook de stand waarmee we gingen rusten.
Na rust ging Bennekom op dezelfde voet verder en mocht Andreas Dusink in de 51e minuut zijn tweede treffer van de avond noteren (0-4). Robin Meurs mocht zijn naam op het scoreformulier zetten (zijn eerste officiële doelpunt voor Bennekom 1) door in de 66e minuut voor 0-5 te zorgen. Giovanni mocht een vrije trap nemen op een mooie plek. Deze inzet ging helaas net over het doel. GVA kreeg toch nog wat kansen waarvan er een poging op de lat van Bennekom terecht kwam. In de 82e minuut konden ze toch hun doelpunt meepakken (1-5). In de resterende minuten mocht Fabian nog een vrije nemen maar deze ging net naast. Koen kreeg ook nog een grote kans maar deze poging ging over het doel.
Voetbalvereniging Bennekom wint vrij gemakkelijk van GVA met 1-5 en gaat een ronde verder in de beker. Volgende week zaterdag spelen we weer voor de competitie uit tegen de Merino's om 14.30 uur. Helaas weer zonder publiek maar u kunt live op hoogte blijven via Twitter (@vvbennekomlive) en Bennekom TV.