VV Bennekom 1 speelt thuis gelijk tegen SVZW 1-1

9 oktober 2021 19:45

Johan van de Kolk

Het eerste elftal van VV Bennekom heeft in zijn tweede thuiswedstrijd met 1-1 gelijkgespeeld tegen SVZW. Bennekom nam door Giovanni Scharrenberg een 1-0 voorsprong. In de tweede helft maakte SVZW gelijk.
Gisteren (zaterdag) wist Bennekom 1 van te voren dat de tegenstander gebrand zou zijn om hier punten mee te nemen aangezien SVZW na 2 wedstrijden te hebben gespeeld nog op 0 punten stond.
Om 15.00 uur werd er afgetrapt en Bennekom begon voortvarend. Goed voetbal met mooie kansen. Zo waren Giovanni Scharrenberg en Niels Koenderink dichtbij een treffer maar het zat er nog niet in om de score te openen. SVZW kreeg ook nog goede kans. Na een voorzet vanaf de zijkant moest er alleen nog een speler tegen de bal aanlopen om deze in te tikken. Gelukkig voor ons werd dit vergeten.

In de 25e minuut was het Giovanni Scharrenberg die de brilstand veranderde in een 1-0 voorsprong. Bennekom bleef geconcentreerd voetballen. Tot 7 minuten voor het rustsignaal de scheidsrechter een blessure kreeg. Vanaf dat moment werd het een beetje een vreemde middag. Binnen 30 minuten moesten er een vervanger geregeld worden die op dit niveau mocht fluiten. Toevallig bood iemand zichzelf aan die normaal de 3e/4e klasse fluit. Als beide teams hiermee akkoord gingen kon de wedstrijd worden hervat. Na een half uur waren beide teams het eens dat de wedstrijd uitgespeeld werd. Vanaf dit moment draaide alles om. SVZW kwam beter uit deze situatie. Een grote kans voor SVZW volgde waarbij zij één op één op Christian de Haan afgingen. Onze ervaren keeper wachtte tot het allerlaatste moment en redde deze inzet.
In de 52e minuut was het dan toch raak. Vanuit een corner werd de 1-1 gescoord. Niels werd nog één op één tegen de keeper gezet en lobde de bal over de keeper. Helaas ging deze poging naast het Wierdense doel. Het was in het in het tweede gedeelte vooral tegen houden voor Bennekom. Hierin scoorde SVZW nog wel maar deze werd afgekeurd omdat er voorafgaand een overtreding gemaakt was.
Al met al was Bennekom de eerste helft de betere ploeg. Dit draaide in de tweede helft om en waren de gasten uit Wierden de bovenliggende partij.

Opstelling Bennekom: Christian de Haan; Judah Berefo, Mike Jansen, Just Berends, Noah Roethof (Wessel van Silfhout); Fabian Beukhof (Kayd Abdirhaman), Niek Stienstra, Joris Klein Holte, Giovanni Scharrenberg; Jeffrey Rutgers, Niels Koenderink (Andreas Dusink).

Andere uitslagen eerste klasse D oost: CSV Apeldoorn - Nunspeet 4-2, DZC'68 - DOS'37 4-0, Go Ahead K - De Merino's 3-1, Hierden - SVI 0-2, KHC - DTS'35 0-2, SDVB - DOS K 5-1.

Stand: 1. CSV Apeldoorn, DZC'68 en Go Ahead K 9-3, 4. SVI 5-3, 5. VV Bennekom, Nunspeet, KHC, De Merino's en DOS'37 4-3, 10. SDVB en DTS'35 3-3, 12. SVZW 3-1, 13. DOS K en Hierden 0-3.

Volgende week (aanstaande zaterdag) speelt Voetbalvereniging Bennekom een uitwedstrijd in en tegen Nunspeet waar er om 14.45 uur wordt afgetrapt.