Thuisnederlaag van VV Bennekom 1 tegen Go Ahead Kampen: 1-2

2 oktober 2021 17:00

Johan van de Kolk

Het eerste elftal van VV Bennekom heeft zijn tweede wedstrijd in de competitie verloren. Op de Eikelhof was Go Ahead Kampen met 2-1 te sterk voor Bennekom 1. In de slotminuut scoorde Just Berends uit een strafschop.

Zaterdag werd er om 15.00 uur afgetrapt op de Eikelhof. Voetbalvereniging Bennekom begon goed aan de wedstrijd en drukte Go-Ahead Kampen (GAK) terug op eigen helft. Al snel werd duidelijk dat GAK ingezakt ging voetballen en wachtte op een counter. Na kansen van Roy de Graaf en Nick Stienstra, die er niet in gingen, was het een snelle uitbraak van GAK die de stand in de 14e minuut op 0-1 zette door Nico Veldman. Daarna was het weer aan Bennekom. Fabian Beukhof kreeg een goede kans om de bal in te koppen maar deze ging net naast. Ook Judah Berefo gaf een geweldige voorzet die alleen maar ingetikt hoefde te worden. Helaas gebeurde dit niet. Ook GAK kreeg nog een kans. Christian de Haan werd omspeeld en de bal werd op doel geschoten. Gelukkig was daar Mike Jansen die de bal kon wegwerken. Met een 0-1 achterstand gingen we rusten.

Na rust was het wederom Bennekom dat op zoek ging naar de aansluitingstreffer. Een geweldig schot van Giovanni Scharrenberg werd gestopt door de keeper. GAK kreeg een schietkans maar deze werd geblokt door Just Berends. Toch was het weer GAK (opnieuw Veldman) die de stand in de 80e minuut op 0-2 zette. In de 95e minuut kreeg Bennekom nog een strafschop. Deze werd beheerst ingeschoten door Just Berends waardoor de eindstand op 1-2 werd gebracht.

Opstelling VV Bennekom: Christian de Haan; Judah Berefo, Mike Jansen, Just Berends en Noah Roethof; Nick Stienstra (Joris Klein-Holte), Fabian Beukhof (Zefanho Kiriwenno, Johnny Dobson), Giovanni Scharrenburg; Roy de Graaf (Andreas Dusink), Niek van Ginkel (Niels Koenderink) en Jeffrey Rutgers.

Andere uitslagen eerste klasse D oost: DTS '35 - DZC '68 0-1, De Merino's - DOS '37 1-1, Nunspeet - SDVB 2-0, Apeldoorn CSV - Hierden 2-0, SVZW - KHC 0-2.
Stand: 1. Apeldoorn, Go Ahead en DZC 6-2, 4. KHC, Nunspeet, DOS '37 en De Merino's 4-2; 9. Bennekom en SVI 3-2; 11. DTS, SVZW, DOSK, SDVB en Hierden 0-2.

Volgende week wacht Bennekom 1 op de Eikelhof SVZW.