Bennekom 1 speelt gelijk tegen SVL

25 augustus 2021 20:30

Johan van de Kolk

Het eerste elftal van VV Bennekom heeft dinsdagavond thuis in een oefenwedstrijd tegen eersteklasser SVL met 1-1 gelijkgespeeld. SVL uit Langbroek is de oude club van de huidige Bennekom-trainer Aad van den Berg.

Gisteren werd er om iets over 20:00 uur afgetrapt. Bennekom begon fris aan de wedstrijd met veel balbezit en drukte SVL achteruit. Toch was het SVL die met één echte uitbraak de stand op 0-1 zette. Er kwamen nog wat kleine kansjes van Bennekomse kant waaronder een iets te strakke voorzet van Roy die werd gepakt door de keeper. Een schot van Fabian werd gestopt door de keeper maar die liet de bal los waarna Jeffrey net te laat kwam om hem binnen te tikken. Dit gebeurde ook aan Bennekomse kant. Een schot van SVL werd in eerste instantie gepakt door Christian in eerste instantie gepakt maar weer losgelaten. Gelukkig was hij snel genoeg weer bij de bal om verder gevaar weg te nemen. Hierna werd er nog een schot van SVL gepakt door Christian. Net voor Rust waren er nog 2 kansjes voor Niek en Giovanni maar toch gingen we rusten met een 0-1 stand.

Na rust was het Bennekom die weer opzoek ging naar de gelijkmaker. Eerste kans was voor Bennekom maar de inzet werd gekeerd door de keeper. Hierna kwam SVL met een schot maar die werd door Noah geblockt. Na een gigantische snele counter van Bennekom kwam de stand op 1-1. De doelpuntenmaker was Robin Meurs. Na dit doelpunt was Bennekom de bovenliggende partij maar tpt meer dan kansjes kwam het niet. Na een paar wissels werd SVL sterker en gingen vol voor de winst met mooie combinaties en snelheid voetbalde ze er makkelijk door heen. Maar de score bleef uit. Er was nog wel een kopbal die Christian goed pakte en nogmaals een kopbal op de lat.

Al met al een nuttige oefenpot waar we nog wel wat leerpunten uit kunnen halen. Aanstaande zaterdag speelt Bennekom om 14:30 thuis tegen FC de Bilt.