Voetbalmoeder tijdens Covid (2)

28 april 2021 14:00

Pindakaas

De zaterdag breekt aan en er wordt weer gevoetbald. De kinderen hijsen zich thuis in de tenues en worden naar het veld gebracht. De oudste speelt vandaag op veld 1. Toen dat bekend werd, zijn we gaan kijken of er een livestream mogelijk was maar door een kapot onderdeel aan de apparatuur was ging dat jammer genoeg niet lukken. Een van de ouders bood aan om te filmen, dat is top.

Als fanatiek moeder heb ik net voor aanvang van de wedstrijd mijn nieuwe plekje ingenomen bij ‘de boom’. Hier kan ik precies veld 1 bekijken (inmiddels kan dit niet meer). Alleen het linker doel kan ik niet zien, dus kijk ik naar de spelers of er wordt gejuicht of dat de bal weer naar de andere kant van het veld wordt gewerkt.

Goed te doen allemaal en heerlijk om weer eens wat live voetbal te zien. De ouder die gaat filmen zit er klaar voor en andere ouders vragen in de groepsapp of zij een live stream kan maken. De reactie daarop is een url met iets van www.youtube.nl/competitiehelaaspindakaas. Door de laatste woorden weten we dat het niet gaat lukken. Jammer!

Steeds meer ouders voegen zich bij ‘de boom’ (netjes op 1,5 meter uiteraard). Vol trots kijken we naar onze kinderen. Ping, een appje. Een moeder met de mededeling dat de link niet werkt. Heerlijk! Ik houd daar zo van. Maar voordat we kunnen melden dat de link bij ons wel werkt en ze bij Calvé een inlogcode aan kan vragen, heeft iemand haar al uit de droom geholpen. We kijken de wedstrijd af en met bevroren vingers van het mee typen voor een verslag, stappen we voldaan de auto weer in.

Deze zaterdag leek al weer een klein beetje op ‘normaal’. Daar teren we dan weer even op.