Gedragsregels hervatting jeugdtrainingen per 29 april

25 april 2020 18:30

Het bestuur

Vanaf woensdag 29 april aanstaande kan er voorzichtig weer worden begonnen met de trainingen voor jongste jeugd (4-12 jaar) en de junioren (13-18 jaar). NOC-NSF heeft een protocol opgesteld hoe dit op een veilige manier gedaan kan worden (https://nocnsf.nl/sportprotocol).
VV Bennekom neemt deze gedragsregels in zijn geheel en ongewijzigd over, daarmee voorkomen we mogelijke verwarring. Het protocol bevat belangrijke informatie, specifiek voor trainers, sporters en ouders. We verzoeken iedereen met klem om het protocol door te nemen op de voor hem of haar relevante punten, en vragen ook aan ouders om het met de kinderen te bespreken. Op die manier is iedereen op de hoogte van de gedragsregels waar we ons met elkaar aan gaan houden de komende weken.

Het is geweldig dat het sporten voorzichtig weer kan beginnen, maar veiligheid staat onverkort voorop. Om die reden vraagt het bestuur van VV Bennekom jullie aandacht voor de volgende maatregelen, in aanvulling op het algemene protocol van NOC-NSF:

• Om onderling contact zo veel mogelijk te voorkomen worden op het sportpark een aantal looproutes uitgezet. Deze worden duidelijk aangegeven. Eenieder wordt geacht om zich hier te allen tijde aan te houden.
• De kantine, kleedkamers en het ballenhok blijven voorlopig gesloten. Dat betekent dat er niet gedoucht kan worden, en dat spelers hun eigen bal mee moeten brengen. Vriendelijk verzoek om de bal na afloop van de training thuis goed schoon te maken.

• De jongste jeugd (4-12 jaar) kan normaal trainen en op eigen initiatief ook onderlinge partijtjes organiseren. Het is niet toegestaan om oefenwedstrijden tegen andere verenigingen te spelen. De junioren (13-18 jaar) dienen bij het trainen een onderlinge afstand van 1.5m in acht te nemen. We verwachten van de trainers dat ze de trainingsprogramma’s hierop aanpassen.
• Vanwege de beschikbaarheid van CIOS-stagiaires zullen de woensdagmiddagtrainingen op z’n vroegst pas per 11 mei a.s. hervat worden. Nadere berichtgeving volgt.
• Alleen spelers en trainers hebben toegang tot het sportpark. Toeschouwers zijn niet toegestaan, niet bij de trainingen en ook niet tijdens eventuele onderlinge partijtjes voor de jongste jeugd (4-12 jaar). Ouders wordt gevraagd om hun kinderen af te zetten bij het hek of op de parkeerplaats.

Om dit ordentelijk te laten verlopen vragen wij ouders:
. Om de kinderen tien tot vijf minuten voor aanvang van de training af te zetten en dan gelijk door te rijden (waardoor ruimte ontstaat voor ophalende ouders).
. Om bij het ophalen niet eerder te komen dan het moment dat de training afgelopen is, waardoor te grote drukte en overbodig contact worden vermeden.

• Alle ouders die betrokken zijn bij de begeleiding van de Bambino’s en de FIFA League worden beschouwd als trainer en zijn dus welkom op het sportpark. Aan hen wordt gevraagd de helpende hand toe te steken bij het begeleiden van de jonge voetballertjes van het hek naar het veld en weer terug.
• Om de verkeersafwikkeling op de parkeerplaats soepel en veilig te laten verlopen wordt tot nader order één-richtingsverkeer ingesteld op de parkeerplaats. De noordelijke oprit (bij Kinderdorp) fungeert als ingang, de zuidelijke (bij DVO) als uitgang.

Met inachtneming van bovenstaande maatregelen kan door onze jeugdleden weer gevoetbald worden bij onze vereniging. Wij vragen nadrukkelijk om altijd de veiligheid en gezondheid van iedereen voorop te stellen en gezond verstand te gebruiken bij het weer gezamenlijk gebruiken van het sportpark.

Wij kijken ernaar uit om onze jeugdleden weer te ontvangen op het sportpark en wensen hen heel veel voetbalplezier!

Blijf gezond!

Het Bestuur