Bericht van bestuur over nieuwe (financiële) maatregelen

2 april 2020 8:00

Beste leden, voetballiefhebbers en ouders,

Het is een bijzondere tijd. Het coronavirus heeft de wereld in zeer korte tijd veranderd. Veel van onze leden werken vanuit huis, onze kinderen gaan niet naar school en de centrale schoolexamens worden niet afgenomen.

Beste leden, voetballiefhebbers en ouders,

Velen hebben er een baan bij gekregen als thuis-docent en weer anderen kunnen zo maar worstelen met eenzaamheid. Of met zorgen over hun bedrijf of baan. In een enkel geval hebben mensen zelfs een coronaslachtoffer te betreuren in hun directe omgeving. Als bestuur van VV Bennekom wensen we al die mensen sterkte, kracht en moed om zich door deze onzekere tijd heen te slaan. We roepen alle leden op om schouder aan schouder te staan en elkaar te helpen waar nodig: Samen Sterk!

Zoals de coronacrisis individuele leden en gezinnen raakt, zo raakt het ook onze vereniging. Als bestuur moeten we hierop reageren en maatregelen nemen. Deze berichtgeving is bedoeld om jullie daarvan op de hoogte te brengen.

De huidige maatregelen voor wat betreft de toegang tot ons sportpark blijven onverminderd van kracht. Concreet betekent dat er voor al onze leden en anderen geen gebruik gemaakt kan worden van ons sportpark. Het mag duidelijk zijn dat trainingen en wedstrijden niet doorgaan, en dat mensen geen toegang hebben tot het park. Voor de kinderen van ouders met vitale beroepen geldt een uitzondering. Zij kunnen na afspraak met de buitenschoolse opvang het terrein betreden.

De crisis heeft ook financiële gevolgen voor onze vereniging. We noemen er een paar. Zo zijn er bijvoorbeeld geen kantine-inkomsten meer, loopt de verkoop van kaartjes terug tot nul en zijn er geen extra inkomsten aan het eind van het seizoen door het organiseren van toernooien en andere activiteiten. Op sommige onderdelen worden lagere kosten gemaakt (bijvoorbeeld de energierekening) en is er een kleine tegemoetkoming vanuit de overheid, maar dat weegt bij lange na niet op tegen de misgelopen inkomsten.
Om er voor te zorgen dat we als vereniging gezond uit deze crisis komen en in ook de toekomst kunnen blijven voetballen hebben we als bestuur een samenhangend pakket aan maatregelen genomen. Dit doen we volgens het principe ‘Samen Sterk’. Als vereniging hebben we elkaar nodig om hier doorheen te komen. Vanuit die gedachte doen we een beroep op iedereen om een steentje bij te dragen via het volgende pakket aan maatregelen:

• Ondanks de stilte op het sportpark en het feit dat we noodgedwongen weinig sportplezier kunnen bieden zien we ons gedwongen om door te gaan met het innen van contributies. Deze inkomsten zijn de buffer waar de club op drijft; bij gebrek aan een ander vangnet kunnen we eenvoudigweg niet zonder. We vertrouwen erop dat u als leden dit besluit onderschrijft en de vereniging op deze manier wilt blijven steunen.
• Zolang er niet gevoetbald wordt zijn alle variabele vergoedingen (reiskosten en betalingen voor speeltijd/gewonnen punten) aan spelers en begeleidende staf van Bennekom-1 stopgezet.
• Volgens het principe ‘Samen Sterk’ en in het licht van het offer dat alle leden brengen door contributie te blijven betalen, is aan alle betaalde medewerkers van VV Bennekom (spelers en begeleidende staf van Bennekom-1 en trainers van alle andere teams) gevraagd om voor de maanden april-mei 2020 vrijwillig genoegen te nemen met 50% van het reguliere, vaste salaris.
• Alle andere vrijwilligersvergoedingen worden per 1 mei 2020 stopgezet, met uitzondering van de vergoedingen voor taken die tijdens deze coronacrisis gewoon doorlopen.

We realiseren ons dat we hiermee veel vragen van alle betrokken, maar we doen dit in de stellige overtuiging dat het onvermijdelijk is en dat onze prachtige vereniging het verdient. Met bovenstaand pakket aan maatregelen houden we VV Bennekom financieel gezond zodat we in de nabije toekomst elkaar weer kunnen ontmoeten op De Eikelhof. Om van onze jeugd te kunnen genieten, ons eerste elftal te zien winnen en het glas te heffen in onze gezellige kantine. Samen staan we sterk!

Alle goeds in deze onzekere tijden, voor jou en je familie,

Het bestuur van VV Bennekom