VV Bennekom-tenues in Gambia

10 februari 2020 10:15

Aangezien onze vereniging dit seizoen is voorzien van een nieuwe kledinglijn, hebben we eind vorig seizoen een goede bestemming gezocht voor de vorige kleding. Hierbij zijn we onder meer terecht gekomen bij de Stichting Handen ineen voor Gambia. Deze stichting is al jaren actief in een lokale gemeenschap in Gambia. Eerst om de ergste armoede te verminderen, daarna zijn ze gaan bouwen aan scholen e.d. De bestuursleden in Nederland doen alles vrijwillig, en alle goederen en geld die worden ingezameld komen ten goede aan de lokale gemeenschap.
De tenue's van VV Bennekom zijn met groot enthousiasme ontvangen. Fantastisch om als vereniging hier een mooi steentje aan bij te kunnen dragen. Na eerdere initiatieven in Lombok Sadik Batulayar én Zuid-Afrika is dit weer een goede eindbestemming voor de kleding. Speciale dank gaat uit naar Thomas de Klerk voor zijn initiatief en inzet.

De stichting kan altijd ondersteuning gebruiken, dus kijk vooral op haar website. Als de doelstelling je aanspreekt, kunnen ze altijd hulp gebruiken. http://www.gambia-hah.nl/