Vrouwen 1 wint royaal van hekkensluiter AVW: 8-1

3 februari 2020 13:00

Het eerste vrouwenteam van VV Bennekom was erop gebrand om de tweede seizoenshelft goed te beginnen en ging dan ook tegen AVW '66 scherp van start. AVW, dat door het recentelijk terugtrekken uit de competitie van RKSV Driel de nieuwe rode lantaarndrager geworden, was kansloos tegen de Bennekomse vrouwen.

Al vroeg in de wedstrijd werd de score geopend door Melissa. Eén op één met de keepster bleef ze koel en schoof ze de bal in het doel. Niet veel later maakte Marieke Komdeur 2-0. Halverwege de wedstrijd wist Femke de score te verdubbelen, door twee keer in korte tijd te scoren. In de 44e minuut maakte Digna er 5-0 van.

Na rust moest Bennekom even op gang komen, maar na elf minuten ging het doelpuntenfestijn verder. Het was weer Marieke die het net wist te vinden. Francis Rijsemus stond nog maar net in het veld of ze wist de 7-0 binnen te schuiven. Door een slechte terugspeelbal kreeg AVW de kans om een doelpunt te maken. De terugspeelbal was door Amber Kuiper onmogelijk te controleren. De oplettende aanvalster van AVW ging ervandoor en schoot de bal binnen. Uiteindelijk was het wel Bennekom dat het laatste doelpunt maakte. Digna schoot in 86e minuut de bal schitterende in de kruising.

Een uitstekende start van de tweede seizoenshelft. Nu moet deze lijn worden doorgetrokken.

Evelien Verhoeks deed verslag op EdeFM:

SCOREVERLOOP:
'5 1-0 Melissa