Bennekom herstelt zich tegen DOS '37

8 november 2021 9:30

Gistermiddag stond de wedstrijd tussen Bennekom en DOS'37 op het programma. Het was aan Bennekom om te laten zien dat de wedstrijd van vorige week echt een offday was en dat we ons weer bij elkaar hebben geraapt.
Onze mannen gingen goed van start en aan de energie was te zien dat we deze wedstrijd wilden winnen.

De eerste kopkans was voor Fabian Beukhof maar deze miste de nodige kracht. Hierna was het aan DOS'37 die een schot loste maar deze ging ver naast. Een schot van Andreas Dusink zagen we via de buitenkant van de paal naast gaan. De druk van Bennekom lag hoog met veel kansen. Zo waren er schoten van Fabian en Giovanni had 2 keer een goede inzet. De keeper van DOS'37 liet het niet toe om de bal door te laten. Ook Mike kreeg nog een kopkans maar deze ging net over. In de 41e minuut was het DOS'37 die de stand op 0-1 zetten maar deze werd afgekeurd i.v.m buitenspel. Hierna was er nog een kans van dichtbij voor de gasten uit Vriezenveen maar Mike Jansen stond goed op de lijn en kopte de bal uit het Bennekomse doel. We gingen rusten met een 0-0 stand.
Na de rust moesten we geduldig zijn en hopen op die ene kans. Niels kwam dichtbij de openinfstreffer. De keeper redde in eerste instantie, liet de bal door z'n benen glippen, maar kon zich snel herstellen. Niels kwam nog één op één op de keeper maar de laatst genoemde was sneller bij de bal.Christian de Haan redde Bennekom ook nog een keer van een achterstand. Rond de 80e minuut kwam de keeper van DOS'37 verkeerd neer en schreeuwde het uit van de pijn. Hij moest met een brancard van het veld af (Bennekom wenst hem veel sterkte met het herstel!). Lang dacht iedereen dat het 0-0 zou blijven maar daar was hij dan... Andreas Dusink maakte zijn eerste doelpunt voor Bennekom waardoor de stand in de 90ste minuut op 1-0 kwam. We speelden lang door vanwege de blessure van de keeper. Hierdoor kon Nick Stienstra met een fantastische actie de 2-0 op het scorebord zetten. Dit was wederom ook de eindstand.
Volgende week speelt Voetbalvereniging Bennekom uit in de beker om 17:00 uur tegen GVA uit Doornenburg.