Gelijkspel Bennekom 1 tegen Nunspeet

26 september 2020 16:45

Johan van de Kolk

Het eerste elftal van Bennekom heeft in de uitwedstrijd tegen vvNunspeet met 1-1 gelijkgespeeld. Lange tijd leidden de gastheren met 1-0. Het doelpunt werd al in de 33ste minuut gemaakt. In de 95ste minuut maakte invaller Niels Koenderink voor Bennekom gelijk.
Om 14:45 uur was de aftrap. Bennekom ging eerder het veld op omdat een vijftal leden van Nunspeet in korte tijd was overleden. Ze werden op een mooie manier herdacht.
Om 14:50 uur klonk het fluitsignaal. Nunspeet kreeg de eerste kans. Maar Christian de Haan kon gemakkelijk ingrijpen. Bennekom kreeg vervolgens een grote kans: een voorzet van Martijn Klein-Holte kon net niet binnen worden gegleden door Niek van Ginkel. Daarna loste Jeffrey Rutgers een goed schot, maar die werd gestopt door de keeper. In de rebound hield de keeper ook de inzet van Fabian Beukhof tegen. Ook was er een duidelijke handsbal van Nunspeet in het strafschopgebied maar de scheidsrechter beoordeelde dit als 'armen naast het lichaam'.
Jelmer Goedhart kreeg nog een goede kans vanuit een corner. Hij kopte de bal goed in maar deze werd van de lijn gehaald. Toch was het Nunspeet dat op 1-0 zou komen, in de 33e minuut vanuit een strafschop. Mike Jansen werd verrast door een kapbeweging van de tegenstander waardoor deze viel. Christian de Haan zat er met zijn volle hand tegenaan, maar helaas was de bal net te hard om deze te stoppen.
De tweede helft zakte Nunspeet steeds verder in, Bennekom voetbalde alleen nog maar op de helft van de tegenstander. Vanaf het fluitsignaal van de tweede helft tijd werd er flink tijd gerekt door Nunspeet bij een aantal blessures, ballen weggooien/in het bos trappen en geen nieuwe ballen willen geven. Erg vervelend...
Toch waren er nog kansen voor Bennekom. Een schot van Fabian Beukhof ging net over en een vrije trap van Just Berends vanaf de 16 meter-lijn vloog ook net over het doel. Trainer Aad van den Berg ging wisselen en achterin één op één spelen. Just Berends verliet het veld voor Niels Koenderink die voorin ging voetballen. De scheidsrechter liet gelukkig alle minuten die Nunspeet had verspeeld, doorspelen. In de 95ste minuut werd een schot van Jeffrey Rutgers door Niels Koenderink van richting werd veranderd waardoor de bal het doel in vloog.

Andere uitslagen eerste klasse D oost: SVZW - DOS '37 3-1, KHC - DTS '35 2-0, Go Ahead K - Hierden 3-0, SVI - De Merino's 4-1, SDVB - DOS K 1-1, csv Apeldoorn - DZC '68 1-0.
Stand: 1. DOS K 2-4, 2. SVI 2-4, 3. SVZW 2-4, 4. KHC 2-4, 5. csv Apeldoorn 2-4, 6. Go Ahead K 2-3, 7. VV Bennekom 2-2, 8. Nunspeet 2-2, 9. SDVB 2-2, 10. DZC '68 2-1, 11. DOS '37 2-1, 12. DTS '35 2-1, 13. Hierden 2-1, 14. De Merino's 2-1.
Volgende wedstrijd 3 oktober Bennekom 1 - SDVB.

Bron: Johan van de Kolk