Nieuwe 'technische' ontwikkelingen bij VV Bennekom

14 maart 2020 12:45

Het bestuur en Technische Commissie

Hoewel er de komende periode niet wordt gevoetbald door het coronavirus, zit het technisch kader van Bennekom niet stil en volgt hierbij een nieuwe update.

Selectie eerste elftal:
We zijn verheugd te melden dat spits Ismael Antonio zijn contract heeft verlengd en dat Tim van der Meulen na een jaar terugkeert bij onze club. Ismael had vorig jaar een prominente rol in het succesvolle seizoen door het maken van belangrijke doelpunten. Dit jaar heeft de inwoner van Wageningen door kleine blessures tot dusver echter minder gespeeld. De fysieke en beloftevolle spits (hij is pas 22 jaar) wil het volgende seizoen echter graag weer belangrijk zijn voor het eerste team. We hebben er alle vertrouwen in dat dit gaat lukken.
Daarnaast zijn we blij dat Tim van der Meulen weer terugkeert bij VV Bennekom. Tim heeft de jeugd doorlopen bij Bennekom en debuteerde op 17-jarige leeftijd in de hoofdklasse. De 21-jarige vleugelverdediger maakte afgelopen seizoen de overstap naar tweedeklasser zondag WAVV om zo meer kans op speeltijd te hebben en zich beter te kunnen ontwikkelen. Dit is gelukt. Tim is dit seizoen een vaste waarde als rechtervleugelverdediger bij WAVV. Tim wil echter alsnog graag slagen bij VV Bennekom en na goede gesprekken met de club, kiest Tim nu voor een terugkeer.
Beide spelers passen in het beleid en visie van de club om meer met regionale selectiespelers te spelen en eigen opgeleide (en vertrokken) spelers te blijven volgen in hun ontwikkeling.

Zouhair Tamassout:
Naast de ontwikkeling van onze talentvolle spelers, wil Bennekom ook de eigen talentvolle trainers alle mogelijkheden geven om zich verder te ontwikkelen. We zijn daarom blij om te melden dat Zouhair Tamassout langer verbonden blijft aan onze club. Zouhair is bij ons begonnen als trainer van de toenmalige D-selectie (O-13) en heeft daarna met succes diverse selectieteams onder zijn hoede gehad. Zouhair (29 jaar) is nu voor het eerste jaar hoofdtrainer van het tweede team. Dit team voert op dit moment de ranglijst aan van zijncompetitie in de eerste klasse en doet volop mee voor promotie naar de hoofdklasse. Naast de training/coaching van het tweede, zal Zouhair ook weer betrokken zijn als trainer van het Beloftenteam (O-23). We willen Zouhair bij deze ook nog feliciteren met de toelating voor de intensieve opleiding UEFA-A. Hij zal hier het komende jaar mee gaan starten.

Technisch kader:
De gesprekken met de spelers en trainers hebben plaatsgevonden in afstemming tussen de Technisch Commissie (kernleden Rob Wilschut, Huibert van Egdom en Henk Leenhouts), Rik Gerritsen (Jeugd), huidige technisch manager eerste elftal (Thijs Waterink) en het nieuw te vormen Technisch Hart. Dit technisch hart zal het komend seizoen bestaan uit de ‘Technisch managers’ Hein Oelderik (1e), Ton van den Heuvel (2e) en Hennie van Brakel (beloften O-23). We zijn blij dat deze drie mannen weer in actieve voetbaltechnische rol terugkeren bij onze club. De technisch managers zullen het komende seizoen de eerste aanspreekpunten zijn (vanuit de club) voor trainers en spelers van de desbetreffende teams.
De Technisch Commisie-kernleden bewaken dan weer (in overleg met het Bestuur en het Technisch Hart) de voetbaltechnische visie en financiële verantwoording.
Huidig technisch manager van het eerste elftal Thijs Waterink verlaat onze club na twee jaar. Wij willen de oud-profvoetballer bedanken voor de prettige samenwerking.

Bestuur en Technische commissie van VV Bennekom