Bennekom 1 herstelt zich tegen hekkensluiter Hierden: 4-3

7 maart 2020 16:45

Het eerste elftal van VV Bennekom heeft zich in de eerste klasse D Oost enigszins kunnen herstellen van de negatieve wedstrijdreeks. Thuis op De Eikelhof won de ploeg van trainer Arnold Brehler met 4-3 van hekkensluiter v.v. Hierden.
Bij rust leek er weer een negatief resultaat voor Bennekom in de maak. Hierden, dat de thuiswedstrijd in oktober al met 2-1 van Bennekom won, stond zowaar met 1-0 voor. De supporters begonnen alweer te mopperen. Maar onmiddellijk na de hervatting werd het gemopper verstomd doordat Bennekom de achterstand had omgebogen in een 2-1 voorsprong. Brehler had in de rust Fabian Mösle vervangen door Jeffrey Rutgers. Niek van Ginkel zorgde kort na rust voor 1-1, waarna Rutgers drie minuten later 2-1 liet aantekenen. Martijn Klein-Holte maakte al snel het derde Bennekomse doelpunt. Vervolgens bracht Niek Stienstra de stand op 4-1. Ismael Anonio had intussen als spits Niek van Ginkel vervangen.
Hierden vocht terug, waar Bennekom zich zeker waande van de overwinning. Door twee Hierdense doelpunten werd het nog 4-3. Verder liet de Bennekomse verdediging het niet komen. Martijn Klein-Holte werd door een deskundige jury gekozen tot Man of the Match.
Mede door de overwinning steeg VV Bennekom 1 naar de vijfde plaats, op grote afstand van de top-3. Koploper DFS, nummer twee SVZW en nummer drie DTS '35 maakten namelijk geen fout en gingen door met winnen. Volgende week wacht Bennekom 1 in het verre Wierden de zware uitwedstrijd tegen SVZW.

Andere uitslagen eerste klasse D Oost: DTS '35 - CSV Apeldoorn 5-2, DOS '37 - Go Ahead Kampen 1-2, DZC '68 - DOSK 1-1, SVDB - Nunspeet 1-4, DFS - WHC 4-2 en KHC - SVZW 0-2.

Bron: Twitter @vvbennekomlive