JO19-1 begint nieuwe jaar met zevenklapper in de beker

6721VM
BENNEKOM
tel. 0318-416111

Negentig minuten, waarvan het grootste deel eenrichtingsverkeer, en zeven doelpunten. Bennekom had geen enkele moeite met SML JO18-1 in een om meerdere redenen vreemd bekerduel.

Ga maar na: het is een beetje gek om het op te nemen tegen een JO18-ploeg. En dan de speeldatum: in het niemandsland tussen de kerstvakantie en het begin van de voorjaarscompetitie begin volgende maand.

De JO19-1 moest dus de winterslaap onderbreken. De Arnhemmers begonnen goed en linksback Sven moest meteen aan de bak. Even later reageerde doelman Stan attent bij een voorzet.

Bennekom miste in de beginfase felheid in de duels. Baba kwam een paar keer goed door op rechts maar steeds was het vervolg onnauwkeurig. Maar al vrij snel moest het SML verder en verder achteruit. En na een half uur spelen werd de druk zo groot dat het wachten was op het eerste doelpunt.

Verschil vlot gemaakt

Na verschillende grote kansen, onder meer voor David die door Amine vrij voor de keeper werd gezet, was het dan toch raak. Amine en Ahmed combineerden, waarna Yassine de bal meekreeg. De doelman kreeg de bal niet onder controle, waarna die in het doel rolde: 1-0.

Bennekom ging door en Ahmed schoof beheerst de tweede goal binnen na een perfecte ‘doorkopbal’ van David. Hij raakte kort daarna wel geblesseerd en moest zich laten vervangen door Rayan B. Pal voor rust gooide de JO19-1 de wedstrijd in het slot toen Imran een vrije trap mooi voor het doel slingerde, waar de inlopende Yassine de 3-0 langs de keeper schoot.

Veel doelpunten, maar ze tellen niet allemaal

Na de pauze ging Bennekom in hoog tempo door, met Alex en Rayan F. in het team voor Baba en Imran. Het had de controle dankzij Twan en het verdedigende duo Lars en Ruben kwam nooit in de problemen. Er vielen al snel twee doelpunten via Yassine en Rayan B., maar door tussenkomst van de grensrechter werden die allebei afgekeurd wegens buitenspel. Het bleek uitstel van executie.

Lars tikte de bal uit een hoekschop nog op de lat, maar op het veld kon SML het amper meer belopen. Hoewel de Arnhemmers in balbezit best aardige combinaties lieten zien, hadden ze steeds minder antwoord op de Bennekomse aanvallen.

Bekeravontuur gaat door

David brak de ban halverwege de tweede helft toen hij de bal afsnoepte van een tegenstander en een vrije doortocht kreeg naar het doel: 4-0. Lars raakte een hoekschop van Yassine niet optimaal, maar de bal stuiterde wel buiten bereik van de doelman de rechterhoek in: 5-0.

Sven had er nog zin in en stoomde nog een paar keer op. Het leverde twee assists op; David maakte op zijn aangeven de zesde Bennekomse treffer en Bilal nummer zeven. Het bekeravontuur gaat dus door, de JO19-1 dit seizoen is in eigen huis overigens nog altijd ongeslagen.

De komende weken staan in het teken van de voorbereiding op de tweede competitiehelft, die begin februari begint met een uitwedstrijd bij ASWH in Hendrik-Ido Ambacht.

Opstelling JO19-1:

Stan; Baba (Rayan F.), Ruben, Lars, Sven; Twan, Amine (Bilal), David; Yassine, Ahmed (Rayan B.), Imran (Alex)