JO19-1 ziet titelkansen wegzinken in drijfnat Limburg

5961NJ
HORST
tel. 077-3983302

De JO19-1 heeft de kans laten liggen om zich in de top van de derde divisie te nestelen. In een wedstrijd waarin de herfstige regen continu met bakken uit de lucht kwam, trok koploper Wittenhorst met minimaal verschil aan het langste eind: 1-0.

De start was nog veelbelovend op het kunstgras aan de rand van Horst. Tot twee keer toe was Bennekom dichtbij een doelpunt. De thuisploeg antwoordde met het eerste schot op het doel van Stan na een actie vanaf links.

Wittenhorst scoort zelf niet heel makkelijk, maar geeft vooral weinig goals weg. Dat merkte Bennekom in deze wedstrijd, waarin het eigenlijk hoe langer hoe minder bij het vijandelijke doel kwam.

Lastig aanvallen

Het waren momentjes waarvan de aanvallers het moesten hebben. Ahmed probeerde het op snelheid, maar kwam er niet aan te pas tegen de Limburgse centralen. Yassine kreeg geen centimeter voor zijn acties op links. De enige keer dat hij een paar man kon passeren in de zestien, speelde het gladde veld hem parten en was de pass naar een teamgenoot niet goed.

Baba had als rechtsbuiten nog de beste mogelijkheden. Na een kwartiertje spelen was zijn lob van buiten de ‘zestien’ net te zacht; een Wittenhorst-verdediger redde op de lijn. Dat Baba een beuk kreeg van de uitgekomen doelman, liet de scheidsrechter onbestraft. Kort na het begin van de tweede helft eindigde een snelle uitval bij hem, maar was zijn schot niet tussen de palen.

Kansrijk moment

De grootste kans op een doelpunt was misschien wel het moment kort na rust waarop Rayan de bal won op de helft van de tegenstander. Met drie ploeggenoten om zich heen was deze situatie erg kansrijk. Maar hij ging zelf voor het schot, dat venijn en snelheid miste.

Bennekom keek toen al tegen een achterstand aan. Na een periode van aanvallen en controleren moest de JO19, met Lars en Ruben centraal in de verdediging en Amine en Alex als backs, in het laatste kwartier voor rust steeds meer terug. Enkele vrije trappen en hoekschoppen werden goed verdedigd, maar daarna ging het alsnog mis. De bal bleef hangen in het strafschopgebied en niemand gooide zich ervoor, waarna van dichtbij de 1-0 tegen de touwen werd gewerkt. Twan redde even later op de doellijn en voorkwam zo dat de wedstrijd al snel een kansloze missie zou worden.

Vijf punten verschil

Na een hoopvol begin zakten de energie en de strijdlust gaandeweg de tweede helft langzaam weg. Ook de wissels van Imran voor de geblesseerd geraakte Baba, Jardi voor Jassin en David voor Ahmed, veranderden daar niets meer aan. De thuisploeg koesterde de magere marge en bleef strijden voor elke meter. Zo kreeg Amine nog een paar flinke tackles te verwerken. Echte kansen kwamen er niet meer, waarna de scheidsrechter het na precies 90 minuten ook wel genoeg vond.

Daarmee is het verschil tussen de Noordlimburgers en Bennekom, de nummers een en drie op de ranglijst, vijf punten met nog drie wedstrijden te gaan. De JO19 moet proberen de draad van het winnen weer op te pakken. Over enkele weken zal blijken wat dat heeft opgeleverd.

Opstelling JO19-1:

Stan; Alex, Ruben, Lars, Amine; Jassin (Jardi), Twan, Rayan; Yassine, Ahmed (David), Baba (Imran).