Goals vallen op het juiste moment voor JO19-1 tegen SC Bemmel

6721VM
BENNEKOM
tel. 0318-416111

De 4-1 uitslag doet vermoeden dat het allemaal heel makkelijk ging voor de JO19-1 zaterdag. Dat klopt ook wel, maar twee bepalende doelpunten kwamen wel precies op het goede moment om SC Bemmel op een kansloze nederlaag te trakteren. Een daarvan was te danken aan eigen inzet, het andere kreeg Bennekom min of meer cadeau.

Het is pal voor rust als de JO19-1 voor het eerst wat terug moet. De stand op het hoofdveld van De Eikelhof is 2-0, maar de gasten uit Bemmel duiken een paar keer dicht bij keeper Stan op. Centrale man Lars wint een één op één duel, even later moet de Bennekomse goalie gestrekt om een aanval onschadelijk te maken.

Even later denkt SC Bemmel weer aan een nieuwe aanval te beginnen, maar slordig opbouwen leidt tot balverlies. De bal komt bij Twan, die helemaal vrij rechts voor het doel mag doorlopen en beheerst binnen schiet: 3-0.

Die treffer is goud waard voor de JO19 en geeft rust voor de tweede helft. Vorige week nog ging immers een 0-2 voorsprong op bezoek bij SDO in Bussum onnodig verloren en werd het nog 2-2.

Prima eerste helft
De veilige marge bij rust is niet meer dan verdiend. Bennekom domineert vanaf het begin, aanvankelijk zonder grote kansen. Net nadat SC Bemmel voor het eerst van zich laat spreken met een schot van afstand, slaat de JO19 toe. Uit een hoekschop komt de bal na  een kleine twintig minuten spelen bij Yassine. Bij de tweede paal duikt Jassin op om  de voorzet in te koppen: 1-0.

Het is daarna wachten op de tweede treffer want de ene kans volgt de andere op. De 2-0 komt er ook als Yassine via de binnenkant van de paal raak mikt na een mooie combinatie met Rayan en Ahmed. De gasten pakken nog een gele kaart en kunnen pas kort voor de pauze weer aan aanvallen denken. Maar dan krijgen ze dus die 3-0 om de oren.

Buitenspel?

Hetzelfde patroon herhaalt zich in de tweede helft, nu met wat hulp van de scheidsrechter. De gasten komen tot een schot, dat naast het doel gaat. Korte tijd later is het Bennekom dat aanvalt. De grensrechter ziet buitenspel, maar de arbiter laat doorspelen. Uit de rommelige aanval die volgt werkt uiteindelijk een Bemmel-speler de bal langs zijn eigen keeper: 4-0.

Weer volgen enkele gele kaarten voor de uitspelende ploeg, die pech heeft met deze beslissing. Voor Bennekom is het precies andersom. Het ‘killen’ van de wedstrijd, eerder dit seizoen al meerdere malen mislukt met puntenverlies tot gevolg, lukt nu wel.

Kansen en wissels

Al vrij snel kunnen trainers Michael en Lars gaan wisselen. Naast Bilal, die al de hele wedstrijd meedoet, komen ook JO17-spelers Sven, Elior en Tim in het veld. Het enige dat de JO19 zichzelf nog kan verwijten is dat het de score niet verder opdrijft. De mogelijkheden zijn er wel maar de doeltreffendheid van de eerste helft is verdwenen. Met name Rayan zorgt voor veel reuring, inclusief een grote kans waarbij hij zelf oog in oog met de doelman de trekker vergeet over te halen.

Bemmel scoort nog tegen maar, verder laat de JO19 het niet komen. De ploeg staat tweede en doet dus mee voor de titel in de derde divisie. De komende weken zullen de kaarten worden geschud met wedstrijden tegen AWC uit Wijchen (thuis) en Wittenhorst, de nummers drie en een van de ranglijst.

Opstelling JO19-1:

Stan; Rayan, Ruben (Tim), Lars, Alex (Sven); Twan, Bilal, Jassin; Jardi (Elior), Yassine (Imran), Ahmed