JO19-1 walst over Epe heen en heeft een duidelijk verbeterpunt

6721VM
BENNEKOM
tel. 0318-416111

Een klinkende 6-0 tegen Epe brengt de JO19-1 naar de tweede plek in eindstand van de derde divisie. Dat is vooral te danken aan zes keer winst in eigen huis. Het is dus duidelijk wat er beter moet, wil het team in het voorjaar écht meedoen om de titel.

De ongeslagen status van de JO19-1 in eigen huis kwam zaterdag in de herfstige regen niet meer in gevaar. Het was eenrichtingsverkeer, met Bennekom dat grotendeels op de helft van de tegenstander speelde.

De concentratie aan beide kanten was niet optimaal; grote belangen stonden er gezien de stand op de ranglijst van de twee ploegen niet meer op het spel. Epe gaf een vrije trap weg in de eigen zestien meter, maar Ruben mikte de bal over het doel.

Pingel en kopbal

Na een kwartier brak Bennekom de ban. David leek gevaarlijk te worden maar werd neergelegd in het strafschopgebied: penalty en een gele kaart. Yassine schoot de ‘pingel’ binnen.

Na ruim twintig minuten leek de JO19 de gasten wat meer ruimte te geven. De verdediging, met de sterk spelende backs Baba en Amine naast het vertrouwde centrale duo Lars en Ruben, moest een schot toestaan. Maar keeper Stan stond op de goede plek. Aan de andere kant zette spits Ahmed zijn hoofd tegen de bal na een rommelige aanval, maar die verdween wel met een bekeken boogje in de verre hoek van het doel: 2-0.

Het was meteen zijn laatste bijdrage aan de wedstrijd want een spierblessure betekende een wissel; voor hem kwam Jardi binnen de lijnen. Die had er zin in want kort voor de pauze rondde hij een mooie aanval via Twan en Yassine af: 3-0.

Duo slaat twee keer toe
De tweede helft begon met grote kansen voor David en Jassin. Net toen Epe dan toch in de wedstrijd leek te komen, schoot Yassine de vierde Bennekomse treffer binnen op aangeven van Jassin. Het duo herhaalde dat vijf minuten later nog eens en de wedstrijd zat definitief ‘in de tas’.

Jassin tikte uiteindelijk nog de zesde Bennekomse goal binnen uit een vrije trap van Imran. Alex en Robin kwamen nog in het team, waarna de JO19 de wedstrijd soepeltjes uitspeelde. Een speler van Epe moest nog met rood van het veld na een harde overtreding op Amine, die gelukkig wel verder kon spelen.

Thuis top, uit bepaald niet

De volle buit van achttien punten haalde de JO19 uit de zes thuiswedstrijden in deze najaarsreeks. Maar de vijf uitduels leverden slechts twee punten op. De tweede plaats is daarmee het maximaal haalbare.

De opdracht voor de komende maanden is ook duidelijk: beter voor de dag komen in uitduels. Meer resultaat halen op vreemde bodem betekent een echt serieuze gooi doen naar een kampioenschap.

Opstelling JO19-1:

Stan; Amine, Ruben, Lars, Baba; Twan, David (Alex), Jassin; Yassine (Robin), Ahmed (Jardi), Imran