JO19-1 zet Sparta Nijkerk overtuigend opzij

6721VM
BENNEKOM
tel. 0318-416111

Het seizoen is goed begonnen voor de JO19-1. De eerste wedstrijd, tegen Sparta Nijkerk voor de beker, eindigde in een ruime overwinning: 3-0. Met een beetje meer geluk en precisie had de score nog wel hoger uit kunnen vallen.

Na twee gewonnen oefenwedstrijden was het zaterdag tijd voor de eerste echte test voor de JO19-1. Bekeropponent Sparta Nijkerk is de komende maanden ook een tegenstander in de competitie.

We kunnen in elk geval vaststellen dat Bennekom genoeg kansen creëert. Al in het eerste kwartier was de JO19-1 meerdere malen dicht bij een doelpunt. Maar de Nijkerkse goalie deed zijn werk bekwaam en hield zijn ploeg op de been.

De gasten kregen een goede kans toen de bal uit een hoekschop kon worden ingekopt  maar de inzet rolde voor het doel van keeper Stan langs. En het had even later ook zomaar 0-1 kunnen staan toen een bal precies voor de voeten van een Spartaan viel, maar opnieuw was Stan paraat.

Bennekom maakt toch het verschil
De JO19 leek halverwege de eerste helft de onderliggende partij te worden. De thuisploeg moest steeds vaker terug en had veel overtredingen nodig. Onder meer Baba trok vaak aan de noodrem.

Na een half uur spelen kwam er weer een kans aan voor Bennekom. Hoog druk zetten leverde balwinst op en David kon pas op de rand van de 'zestien' worden gestuit. Dat ging wel ten koste van een gele kaart. Ruben mikte de vrije trap over het doel.

Het was uiteindelijk Imran die de ban brak. Hij kreeg de bal rechts voor het doel en besloot uit te halen. Dit venijnige schot bleek de keeper dab toch te machtig en de bal verdween in de uiterste verre hoek: 1-0. En Bennekom beet door want even later kon David alleen op de doelman af na een slordige spelhervatting. Hij omspeelde de sluitpost maar werd vervolgens neergelegd: strafschop en een gele kaart.

De penalty werd verzilverd. En ondanks dat Baba nog voorlangs  mikte bij een flitsende aanval ging de JO19-1 toch met een mooie voorsprong de rust in: 2-0.

Voorsprong verder uitgebreid
Met Yassine in het team en even later ook Achmed ging Bennekom de tweede helft in. De gasten hadden duidelijk moeite met de opbouw en namen regelmatig ruim de tijd om het spel te hervatten. De Bennekomse defensie met Lars en Ruben in het hart en Rayan en Alex als backs werd niet echt op de proef gesteld. Op het middenveld hadden Twan en Jassin de zaak ook steeds beter onder controle.

Toen Achmed na een uur spelen de derde Bennekomse treffer in het doel kon tikken na opnieuw een sterke actie van David was de wedstrijd wel gespeeld. Even later leek het verschil nog groter te worden, maar de pal redde de Nijkerkse ploeg.

Met Amine en Robin in het team speelde Bennekom de wedstrijd uit. Er kwam nog een kans voor Jardi, die naast mikte na een pass van Rayan. Maar de 3-0 bleef op het bord. Een prima resultaat, waarmee de JO19-1 verder kan bouwen. Met veel nieuwe spelers is het soms nog wat zoeken, en dan is het lekker als je samen al wedstrijden kunt winnen.

Opstelling JO19-1
Stan; Rayan, Ruben, Lars, Alex; Jassin, Twan (Amine), David (Robin); Baba (Yassine), Jardi, Imran (Achmed)