Bennekom 2 met opgeheven hoofd uit de beker

26 april 2024 22:00

Donderdagavond 20.00 was het zover. De halve finale voor de beker tussen Bennekom 2 en SDVB 2, de laatste ploeg speelt een klasse hoger.
Dat de beker leeft en Bennekom 2 leeft was wel duidelijk te zien. Werkelijk een schitterende entourage met een bomvolle tribune. Klasse en mooi om te zien dat zoveel supporters op de wedstijd af kwamen. Mooi ook dat Bennekom 1 goed vertegenwoordigd was op de tribune, maar ook vele jeugdtrainers en spelers.

Al in de eerste paar minuten krijgt Bennekom een grote kans. Thomas Rood speelt zich knap vrij maar schiet net naast het doel. Halverwege de eerste helft wordt de wedstrijd meer een schaakwedstrijd waar het balbezit voor SDVB steeds meer aanwezig is, zonder echt een grote kans te creëren. Helaas een verkeerde terugspeelbal resulteert in een 0-1.

De 2e helft zien we een ander spel beeld. Een meer open wedstrijd waar Bennekom zich strijdbaar toont en de kansen komen. Dit resulteert ook in de gelijkmaker van Jordi.
Beide ploegen blijven vol voor de winst gaan. Net voor tijd maakt Kayd helaas uit een mooie actie net niet de winnende. Waar het publiek al begon te juichen rolt de bal helaas net tergend langzaam naast de paal. 1-1 eindstand dat betekend direct penalties

Helaas slaat het noodlot direct toe bij de 1e penalty. Onze keeper Martijn raakt geblesseerd aan zijn schouder,waardoor  een speler op de goal moet, Luke Cornelissen.  Luke blijkt meerdere kwaliteiten te bezitten, buiten het feit dat hij een penalty scoorde, pakt hij er ook 1. Helaas was dit niet voldoende, SDVB won de penalty serie 7-6.

Ontlading bij SDVB, mix van verschillende gevoelens bij Bennekom 2. Dit is ook voetbal. Staf, begeleiding en spelers van Bennekom 2, een mooie prestatie is geleverd, mag je trots op zijn. Helaas net niet de finale, maar jullie hebben laten zien dat Bennekom 2 een team is dat voor elkaar gaat en hoofdklasse waardig is. Nu volle bak richting einde competitie om de nacompetitie voor promotie veilig te stellen.

Doelpuntenmakers Bennekom:
Jordi (2x)