Bennekom verliest van CSV

20 april 2024 21:00

Na een mooie reeks van vier opeenvolgende overwinningen moest Bennekom dit maal thuis tegen CSV Apeldoorn het onderspit delven; na 90 minuten stond er 1 - 3 op het scorebord en daarmee grepen de Apeldoorners met nog vier wedstrijden te gaan in de 1e klasse G ook de koppositie.

Net als voor de winterstop ontspon zich een 50/50 wedstrijd waarbij na 10 minuten Bennekom verzuimde te scoren toen vanaf 10 meter Maurice Kuppens de onderkant van de lat geselde en de bal weer het veld in zag springen. Ook CSV liet zich echter niet onbetuigd en zag op de lijn zowel de opnieuw sterk keepende Christian de Haan als Arnout Lagerweij reddend optreden.

Na 36 minuten was het echter toch het bezoekende CSV dat via Laurens van denk Enk de score opende ; 0 - 1.

In de rust bracht trainer Camiel Jager  youngster David van Wijngaarden voor Jairo Soetowidjojo.
Die wissel resulteerde in een continue drukkend Bennekom dat zich in de 79e minuut beloond zag worden toen Maurice Kuppens na een fraaie actie via het been van een Apeldoorner de 1 - 1 binnenschoot.
Kort daarvoor waren Quincy Arends en Ryan Boukatan het veld in gekomen ('66) voor Marlon Versteeg en Fabian Beukhof.

Met nog tien minuten te gaan leek Bennekom de meeste kans op opnieuw een driepunter te maken maar in de afterparty van de gelijkmaker sloop er net wat te veel ontspanning in de jonge thuisploeg waarna het meer ervaren CSV binnen 2 minuten opnieuw genadeloos toesloeg. Jelle Marcare passeerde van dichtbij de Haan na een in de drukte voorgebrachte bal.

Ondanks deze tegenslag verdapperde Bennekom opnieuw en zag het Yannick Zeeman vanaf de rand zestien meter de paal buiten bereik van goalie Stiemer raken ('86) waarna in blessuretijd Roy de Graaf alsnog de gelijkmaker leek te scoren maar de bal de lijn niet volledig zou hebben gepasseerd.

In de tegenstoot was het Kelly Joao die de eindstand op 1 - 3 bepaalde. Een doelpunt waaraan een buitenspel luchtje kleefde maar dat verder van weinig waarde was nu arbiter de Jong ook direct affloot.

Voor Bennekom rest nu een vrij weekeinde waarna op vrijdag 3 mei om 20.00 uit bij DTS op sportpark Inschoten; de Derby wacht.