Bennekom 1 verliest uitwedstrijd van SDVB: 2-1

25 januari 2020 17:15

Het eerste elftal van Bennekom heeft bij de hervatting van de competitie de uitwedstrijd tegen SDVB Barneveld met 2-1 verloren. Bennekom raakte daardoor de aansluiting met de subtop kwijt en zakte op de ranglijst naar de vijfde plaats.
Bennekom begon goed aan de wedstrijd. Al in de zevende minuut bracht Niek van Ginkel de bezoekers naar een 1-0 voorsprong. De gasten bleven kansrijk, maar in de 26e minuut kwam SDVB toch op gelijke hoogte.
Na de rust bleef Bennekom kansen houden. Maar SDVB kwam toch in de 66e minuut op een 2-1 voorsprong. Met Nick Stienstra en Tolunay Durmus voor Youssef el Hammouchi en Jeffrey Rutgers probeerde trainer Arnold Brehler de gelijkmaker te forceren. Dat lukte niet. Youssef el Hammouchi schoot nog op de lat en in de laatste minuten mocht Ismael Antonio het in de spits proberen in plaats van Joris Klein Holte. Het bleef echter 2-1.
'Ja, dat kun je rustig een valse herstart noemen', beaamde een teleurgestelde trainer Arnold Brehler tegen EdeStad. De Bennekom-trainer was over het eerste half uur van Bennekom tevreden geweest. 'Wij hadden afgelopen week een slechte oefenwedstrijd tegen De Bataven gespeeld. Moesten wat recht zetten. Ik was met dezelfde elf begonnen. En die speelden in eerste instantie prima verzorgd voetbal. Via ook een uitgespeeld doelpunt van Niek van Ginkel kwamen wij op 0-1.'
'Wij bleven goed voetballen. Kregen drie grote kansen op 0-2. Eerst Martijn Klein Holte, die schoot, waar hij beter breed had kunnen leggen. Vervolgens werd een drie-tegen-een-situatie niet goed uitgespeeld. En Just Berends had een goede kans. Waar hij alle tijd had, schoot hij huizenhoog over. SDVB had niets te vertellen. Als het 0-2 of 0-3 was geweest, was dat gezien de verhouding terecht.'
'Eigenlijk uit het niets werd het 1-1. Youssef el Hammouchi leed balverlies. De verdedigende middenvelder (Mark van Oudbroekhuizen) kon combineren door ons centrum, en de gelijkmaker scoren. De fase daarna was het minder van ons. We bleven wel voetballend de betere ploeg. In de tweede helft kreeg Fabian Beukhof net een klein zetje waardoor hij onder een bal heen ging. De voorzet werd door Rico Kuijt binnen geschoten. Dan sta je nog op achterstand ook', baalde Brehler.
'Wij gingen achterin een op een spelen. Kregen wel wat kansjes. Youssef el Hammouchi raakte nog de lat uit een vrije trap. Maar ik miste de gezonde agressie. De tweede ballen waren voor SDVB. Uiteindelijk is het dan heel teleurstellend dat je verliest', wist Brehler.

Door de nederlaag van koploper SVZW in Ede tegen DTS '35 en de overwinning van DFS op Nunspeet is DFS uit Opheusden nu leider op de ranglijst. Volgende week komt DFS op bezoek in Bennekom.

Andere uitslagen: CSV Apeldoorn - Go Ahead Kampen 2-0, DTS '35 - SVZW 2-1, DOS '37 - KHC 1-1, DZC '68 - Hierden 2-1, DOS Kampen - WHC 0-6, DFS - Nunspeet 2-1.

Intussen werd afgelopen week bekend dat Rob Delleman volgend seizoen terugkeert naar De Bataven.