Robert Bosma nieuwe assistent-trainer VV Bennekom 1

11 maart 2020 9:15

Na het aangekondigde vertrek van Martin Mol heeft Voetbalvereniging Bennekom een nieuwe assistent-trainer gevonden voor de selectie van het eerste team. Robert Bosma schuift vanaf het nieuwe seizoen door vanuit de JO17-1, waarvoor hij nu eindverantwoordelijk is. Hij wordt volgend seizoen assistent van de nieuwe hoofdtrainer Aad van den Berg.

Bennekom is verheugd dat hierdoor weer een jonge, ambitieuze en interne trainer voor het eerste team is gevonden. Robert speelde in de jeugd bij Fortissimo, in de senioren bij Sparta Enschede en eindigde zijn voetbalcarrière op 35-jarige leeftijd bij Bennekom 2. Robert is nadien actief geweest als assistent-trainer bij het tweede elftal (samen met Martin Mol), werkte als interim-trainer/coach bij de J019-1, was succesvol trainer van het Beloftenteam en is nu voor het tweede jaar hoofdtrainer bij de J017-1. Hij heeft de afgelopen jaren meerdere selectie-elftallen getraind en gecoacht en is in het bezit van een TC-2 diploma.

Robert zal ook de eindverantwoordelijkheid hebben voor de trainingen en wedstrijden van het Beloftenteam (O23). In de Beloftentrainingen wordt er gericht (en individueel) met de jeugdige talenten gewerkt om ze klaar te stomen voor het tweede en eerste team. Robert Bosma krijgt de kans om door te groeien als trainer, wat past binnen het opleidingsplan voor onze jeugdtrainers. We willen naast spelers ook onze talentvolle trainers alle mogelijkheden geven om zich verder te ontwikkelen.

De 43-jarige inwoner van ‘s-Hertogenbosch neemt de taken over van Martin Mol, die hoofdtrainer wordt van ONA '53 uit Wageningen. Het eerste elftal van ONA ligt op koers voor promotie naar de derde klasse. Een mooie stap voor de voormalige topschutter van Bennekom 1. Wij willen Martin bedanken voor zijn inzet als (jeugd- en senioren-)trainer in de afgelopen jaren en wensen hem veel succes bij ONA.

Bestuur en Technische Commissie VV Bennekom

Bron: Bestuur en Technische Commissie