JO19-1 werkt zich langs DOVO en boekt tweede zege

6721VM
BENNEKOM
tel. 0318-416111

Het ging moeizaam, maar de JO19-1 kan de tweede overwinning in derde divisie bijschrijven. Bennekom maakte tegen DOVO in de tweede helft het verschil, maar liet na dat in grotere cijfers uit te drukken: 1-0.

Beide ploegen hebben nog weinig punten verzameld. De teams hielden elkaar een groot deel van de eerste helft in een houdgreep. De JO19 verscheen in nagenoeg dezelfde opstelling als vorige week. Robin was geblesseerd, net als Rayan, en Ibrahim is ook nog altijd niet fit. Bennekom drong in de beginfase wel aan via een vrije trap van Badri (over) en een kopbal van David waar de Veenendaalse doelman nog net een handje tegen kon krijgen.

Er volgde een fase waarin de bezoekers het initiatief namen en Bennekom met verzorgd veldspel terugdringen. Enzo en Koen maakten samen een aanval van DOVO onschadelijk. De JO19 probeerde vroeg te storen en had daarbij regelmatig succes. Zo kon David worden weggestoken maar een DOVO-verdediger frutselde hem onderweg nog de bal af.

Logische ruststand
Gaandeweg werd het slordiger van beide kanten. Bjarne maakte met een tackle een aanval onschadelijk. Anouar verdiende een corner, Baba een vrije trap, maar de dode spelmomenten leverden niets op. Aanvallend miste (opnieuw) de onderlinge afstemming net te vaak, waardoor de logische ruststand 0-0 werd.

Zakaria verscheen aan de aftrap voor de tweede helft, hij loste Jesse af. Bennekom was vanaf het begin nu de bovenliggende partij en bleef dat de rest van de wedstrijd. Er werd naar hartelust aangevallen, de meeste duels waren voor de JO19, maar het rendement was opnieuw beperkt.

Anouar haalde na een minuut of vijf de achterlijn, maar met wat geluk kreeg de keeper zijn pass richting de doelmond onder controle. Yassine schoot voorlangs uit een vrije trap. Baba, die met Mats en Ruben een betrouwbaar verdedigend blok vormde, werd stevig aangepakt halverwege de DOVO-helft: geel voor zijn tegenstander.

Vergeefse jacht
En een vrije trap voor Bennekom. Anouar mikte de bal op de kruising, maar via de rug van de DOVO-goalie viel íe alsnog binnen: 1-0. Jassine loste Bjarne af als linksback en Bennekom kreeg de beste kansen om de voorsprong uit te bouwen.

Enzo testte de keeper met een schot van randje strafschopgebied. Een klutsbal waarbij Zaka zijn duel won, stuiterde vlak voor de doellijn, maar had het verkeerde effect waardoor de bal weer terugkwam in plaats van in het net te rollen. Tot twee keer toe werden Bennekommers neergelegd in de 'zestien' en zeker de tweede charge op de ingevallen Ilias leek een strafschop waard, maar de scheidsrechter wilde er niet van weten.

Winning mood
Bennekom raakte nog een keer de lat en ook David kreeg nog een paar mogelijkheden maar DOVO verdedigde fel tot de laatste pass en hield de hoop op een punt tot de laatste minuut levend. Zover liet de JO19 het niet komen, want ook een laatste vrije trap smoorde in de Bennekomse muur.

Zo werd 1-0 ook de eindstand en is de JO19 na vier verliesbeurten zowaar in de winning mood beland. Het is nu zaak dat goede gevoel de komende wedstrijden te benutten.

Opstelling JO19-1:Koen, Bjarne (Yassine), Mats, Baba, Ruben, Anouar; Jesse (Zaka), Enzo, Badri; David Hairi (Ilias).