JO19-1 kan 'typische 1-1 wedstrijd' niet naar zijn hand zetten

6721VM
BENNEKOM
tel. 0318-416111

De JO19-1 heeft de eerste seizoenshelft afgesloten met een salonremise. In een typische 1-1 wedstrijd had Bennekom de beste kansen op drie punten, maar werd het uiteindelijk toch … juist.

Typische 1-1 wedstrijd? Ja, beide ploegen zijn namelijk zeker van lijfsbehoud in de derde divisie. En dus ging het in deze pot in de vrieskou op De Eikelhof alleen nog om de eer.

Wonderlijk

Bennekom begon met Ruben, Mats en Baba achterin en Rayan en Yassine als spitsen. Zij kregen gaandeweg de eerst helft verschillende mogelijkheden om de tegenstander pijn te doen. Al in de beginfase lukte het Rayan net niet om zich langs zijn verdediger te wringen na een pass van Jassin.

Halverwege de eerste helft kwam Bennekom weer goed door toen Rayan een mooie lage voorzet van Bjarne niet langs de doelman kreeg.

Aan de andere kant greep keeper Stan goed in bij de eerste Bemmelse kans. En ontsnapte de JO19-1 toen een aanvaller de bal voor het intikken had, maar daar op wonderlijke wijze niet in slaagde.

Geen strafschop

Bennekom leek toe te slaan toen Zaka in kansrijke positie kwam vlakbij het doel. Maar hij liet zich opzij zetten. De ingreep was stevig, maar de scheidsrechter zag er geen strafschop in. Ook een grote kans voor Yassine bleef onbenut.

Na rust kwam David in de ploeg, na een kwartiertje volgden Nadri en Ilias. Een minuut of twintig gebeurde er weinig noemenswaardigs, op een kans die de JO19 weggaf na een verdedigingsfout.

Logische uitkomst

Maar Bennekom trok het spel steeds meer naar zich toe, met middenvelders Enzo en Zaka als motor. En halverwege de tweede helft sloeg de JO19 toe toen Mats met een mooie bal in de diepte David vond, die op snelheid lag en de bal langs de doelman schoot: 1-0.

In de fase die daarop volgde, had er nog een doelpunt kunnen en eigenlijk moeten vallen. Maar Badri kreeg geen strafschop na wat toch zeker wel een overtreding leek en David mikte op het been van de keeper bij een volgende soepele Bennekomse aanvallen.

Jammer, want in de slotfase deden de gasten nog iets terug. Stan hield in eerste instantie de voorsprong nog op het bord maar verkeek zich met nog een paar minuten te spelen toch op een corner: 1-1. Allebei de ploegen een punt, het is de logische uitkomst  Maar met iets meer geluk en wijsheid hadden het zeker drie punten kunnen zijn.

Opstelling JO19-1:

Stan, Ruben (Ilias), Baba, Mats, Robin (David), Bjarne (Badri); Zaka, Hazzat, Enzo; Hairi, Rayan