JO19-1 niet langs Sparta Nijkerk in tweede bekerduel

6721VM
BENNEKOM
tel. 0318-416111

BENNEKOM - Kansen genoeg, maar de JO19-1 vond slechts een keer het net in de bekerwedstrijd tegen Sparta Nijkerk JO19-1. Het gelijk opgaande duel eindigde daarom in een logisch gelijkspel: 1-1.

De wedstrijd op het hoofdveld op de Eikelhof kende zaterdag een vrij afwachtend begin. Bennekom kreeg een eerste mogelijkheid via linksbuiten Ibrahim en hield daar een hoekschop aan over.

Op het middenveld bikkelde Zakariya erop los. Na een harde botsing volgde een stevige overtreding, die niet werd bestraft omdat de gasten uit Nijkerk de bal behielden. Jesse leverde na een kwartiertje spelen een goede pass af, maar geen van de aanvallers kwam tot een schot. Sparta Nijkerk, met behoorlijk wat lengte in de ploeg, stichtte het eerste gevaar via een kopbal die een prooi werd voor Thijs.

De bezoekers namen gaandeweg het initiatief en speelden de bal uitgebreid rond voordat ze aan een nieuwe aanval begonnen. Het leverde weinig op en Bennekom kwam eruit via Badri, wiens voorzet door linksback Iliass werd ingeschoten. Maar ook deze bal ging er niet in.

De Bennekomse verdediging met Mats en Bjarne centraal en Robin en Iliass aan de zijkanten had de zaak over het algemeen prima onder controle. Tot Bjarne een voorzet over de achterlijn werkte en dus een nieuwe hoekschop weggaf. De hoge voorzet werd doorgekopt en viel precies voor de voeten van een Nijkerker, die van dichtbij Thijs kansloos liet: 0-1.

De JO19 leek direct iets terug te doen toen Badri de bal kreeg van Mats en die vanaf rechts  voor de voeten van de inlopende Zakariya legde, maar zijn schot werd van de lijn gehaald. Een schot van Jesse zeilde even later voorlangs. Bjarne was nog goed bij de les toen Sparta Nijkerk er nog een counter uit dacht te gooien, en het was rust.

Yassine en Baba verschenen aan de aftrap voor de tweede helft en Bennekom ging op jacht naar de gelijkmaker. Het zat de eerste twintig minuten niet mee. Badri schoot over na een actie van Yassine en na een een-twee tussen Badri en Rayan ging het schot voorlangs.

Hoe verder de tweede helft vorderde, hoe meer Sparta Nijkerk ging aandringen. Trainers Michael en Lars reageerden door Jesse te wisselen voor David, waardoor Rayan uit de spits terug ging naar het middenveld. Dat leverde vrij snel de 1-1 op toen de JO19 prima druk zette en Rayan de bal veroverde. Via Zakariya kwam de bal bij David, die de meegelopen Rayan bediende. Die legde twee verdedigers én de keeper in de luren en rondde sterk af.

Beide ploegen dachten in de slotfase de zege nog te kunnen binnenhalen en kregen ook kansen. Ruben kwam in de ploeg om verdedigend wat extra energie te brengen. David legde de bal klaar voor de inlopende Zakariya, maar het schot werd gesmoord. Even later leek Bennekom toch toe te slaan uit een razendsnelle counter met Badri. Hij besloot zelf te schieten en vond de doelman op zijn weg waar de meegelopen David en Yassine er waarschijnlijk beter voor stonden.

Bennekom ontsnapte even later zelf toen Sparta de lat raakte en incasseerde nog geel voor Zakariya. Een Spartaan kopte de bijbehorende vrije trap een metertje over het Bennekomse doel. En zo kwam er geen winnaar. Beide ploegen hebben na twee bekerduels vier punten in een poule met ook ESA en Hoevelaken. De JO19-1 speelt volgende week uit in Hoevelaken het laatste pouleduel.

Opstelling JO19-1: Thijs; Robin (Ruben), Bjarne, Mats, Ilias (Baba); Jassin, Zakariya, Jesse (David); Badri, Rayan, Ibrahim (Yassine)