JO16-1 blijft foutloos dankzij kleine zege op DVV

6721VM
BENNEKOM
tel. 0318-416111

De JO16-1 blijft ook na zeven wedstrijden zonder puntverlies in de zesde divisie. De thuiswedstrijd tegen DVV ging niet zo soepeltjes als vooraf misschien was gedacht. Kansen genoeg, doelpunten veel minder en zo bleef het lang spannend: 2-1.

Meivakantie in de bol, het kon toch amper een excuus zijn na de indrukwekkende 11-1 tegen ESA op Tweede Paasdag. DVV was in eigen huis met 1-8 weggetikt, dat zou toch op de eigen Eikelhof een soepele zege moeten kunnen worden. Dat moest wel gebeuren zonder Bernhard en Tim, die niet konden spelen.

De tegenstander presenteerde zich, dat moet gezegd, stukken beter dan in de eerste ontmoeting. Ze hadden ook het geluk dat Bennekom in de eerste helft niet wist te scoren, ondanks een handvol goede mogelijkheden.

Dat begon al vlak na het eerste fluitsignaal toen David een verdediger van de bal zette en die langs de keeper mikte. Alleen keerde de paal de bal en dus bleef het 0-0. DVV kwam er een paar keer uit, maar de verdediging met Jack en Soufian op de vleugels en Lars en Tim centraal loste het op.

De kansen bleven komen. David schoot bij een volgende kans opnieuw op de doelman en ook een derde mogelijkheid ging er niet in. Na een kwartier ontsnapte Bennekom toen een lange bal van achteruit niet goed werd ingeschat, maar doelman kwam Teun keurig uit en wierp zich op tijd voor de bal.

Na een half uur spelen was er nog altijd niet gescoord en ook Twan en Jordi brachten daarin geen verandering. Een poging van dichtbij van Twan eindigde op de lat en werd later ook nog als buitenspel beoordeeld, Jordi schoot twee metertjes over na een heerlijke pass van Rayan.

Het moest dus in de tweede helft gaan gebeuren voor Bennekom. Nu lukte het wel snel om te scoren: in de omschakeling wist David Jordi te bereiken, die eindelijk de ban brak: 1-0. En even later was de score verdubbeld toen Jordi opnieuw scoorde.

Rust gaf het niet, want na een minuut of tien in de tweede helft vond de tegenstander het net. Er zat een stevige buitenspel lucht aan het doelpunt maar de scheidsrechter wilde niets weten van protesten uit het Bennekomse kamp.

Zo heb je soms wedstrijden dat het allemaal niet jouw kant op valt. Wat je dan moet doen? Rustig blijven en ook slim spelen. Dat lukte Bennekom te weinig en hoewel er mogelijkheden bleven komen, was het achterin nu soms billenknijpen. Je wist: een bal die verkeerd valt en we staan gelijk.

De wedstrijd werd onvriendelijker en dat leverde spelers aan beide kanten geel op. Jip, Joost en Maxim kwamen het veld in voor de laatste twintig minuten. Daarin waren opnieuw de beste mogelijkheden voor Bennekom, dat via Amine en Mounawar bleef aandringen.

Hein leverde zijn bijdrage door het winnen van veel duels. Maxim scoorde zelfs nog nadat de keeper de bal losliet. Maar ook hier kreeg de JO16 het nadeel van de twijfel, waardoor het tot de laatste seconde spannend bleef. De overwinning was daarna dan toch een feit. En dus houdt Bennekom de drie punten voorsprong op OVC’85, met nog drie wedstrijden te gaan.

JO16-1: Teun; Jack (Jip), Lars, Tim, Soufian (Hein); Amine, Twan, Rayan; David (Mounawar), Maxim en Jordi