JO16-1 strijdend naar de winst tegen UNA

5502ED
VELDHOVEN
tel. 040-2533700

VELDHOVEN - Het is amper voor te stellen maar de JO16-1 is alweer toe aan deel twee van een competitie met veertien wedstrijden tot de kerst. Zeven wedstrijden geleden werd de eerste uitbeurt kansloos verloren, maar vandaag toonde het team groei én strijdlust. En dat was goed voor de tweede overwinning van dit seizoen: 2-4.

Iedereen fit, dus met veertien spelers vertrok coach Alex aan het einde van de ochtend richting de voorstad van Eindhoven. In de tas een strijdplan dat enigszins leek op de tactiek die in de laatste wedstrijd tegen MVV thuis goed had gewerkt. Dus met twee spitsen in plaats van de drie aanvallers waarmee Bennekom de eerste zes wedstrijden was gestart.

Het was druilerig, maar wel droog toen de wedstrijd begon. De thuiswedstrijd eindigde een ruime maand geleden in 3-5, maar toen hadden we het gevoel dat er zeker een resultaat in had gezeten. Dit keer zouden de punten mee gaan naar Bennekom, zo was de inzet.

De eerste minuten waren wat onwennig, maar de JO16 had zomaar op voorsprong kunnen komen. Twan nam de bal knap op de schoen uit een hoekschop, maar de volley vloog voorlangs. Verdedigend kreeg rechtsback Tim prima hulp van centrale man Maxim bij het in toom houden van zijn snelle tegenstander.

Hein liet zich zien met een mooie actie rechts voor het doel, uiteindelijk leverde het een vrije trap op, die door David over werd geschoten. Na een minuut of tien was het alsnog raak, en hoe! In een oogstrelende aanval van achteruit ging de bal razendsnel via David en Rayan naar Jordi, die op snelheid lag en de 0-1 binnen schoot.

Een fijne wetenschap, zeker als je weet dat UNA niet heel makkelijk scoort. Maar hoe verder de wedstrijd vorderde, hoe meer de JO16 achteruit ging lopen. Bennekom gaf veel vrije trappen en hoekschoppen weg. David probeerde mee te verdedigen maar kwam wat al te scherp inglijden, het leverde hem een gele kaart op. Lars zorgde er met een slimmigheidje voor dat de vrije trap ongevaarlijk was: hij kopte onder de bal door en liet die over de achterlijn lopen.

Het spel golfde ook in de tweede helft op en neer, met een licht overwicht voor de Veldhovenaren die op zoek waren naar de gelijkmaker. Maar het was Maxim die de lat raakte namens Bennekom, uit een vrije trap. Na tien minuten spelen was het dan toch 1-1. En warempel, de thuisploeg scoorde een paar minuten later opnieuw. De JO16 was niet bij de les bij een vrije trap, die bovendien meters te ver vooruit werd gelegd. Maar het mocht van de verder prima leidende scheidsrechter. De lange bal bereikte een aanvaller die zomaar kon inschieten: 2-1.

Het is niet de eerste keer dit seizoen dat de JO16 dit overkomt. Maar dit keer betekende het niet de genadeklap. Spitsen David en Jordi lieten een geweldige aanval zien waarbij David de lange bal van achteruit door kopte op Jordi. Die kwam links voor het doel uit waar hij zijn man passeerde en de meegelopen David bediende: 2-2!

UNA drong aan maar de JO16 was vastberaden om nu eens niet in de slotfase te worden overklast. Strijdend als team vocht Bennekom voor elke meter, met stille kracht Amine op het middenveld en Rayan, die weer onvermoeibaar was. Invaller Mounawar nam de rol van David over en hield de verdedigers van UNA prima bezig. Ook de als backs ingevallen Angel en Jack gaven hun tegenstanders geen ruimte. De thuisploeg liet zich nog een paar keer verrassen door hoge ballen. Eerst was het Jordi die slim afrekende met zijn man en de 2-3 maakte. En het werd nog mooier toen een pass van Maxim voor de voeten van Jordi kwam: 2-4.  Dankzij Teun, die er nog een fijne redding uitperste bij een gevaarlijke uitbraak, werd dat ook de eindstand.

Een prima wedstrijd van de JO16. Sommige spelers worden echt met de wedstrijd beter en misschien wel het belangrijkst: er is teamgeest. Deze drie punten zijn echt samen over de streep getrokken. Dat geeft vertrouwen voor de laatste zes wedstrijden, te beginnen komende zaterdag thuis tegen het sterke Helmond Sport.

JO16-1:

Teun; Tim (Angel), Lars, Maxim, Bernard (Jack); Hein (Mounawar), Twan, Rayan, Amine; Jordi en David