Bennekom verliest ook laatste thuiswedstrijd

21 mei 2023 18:45

Na een 1 - 1 ruststand was het thuis op de Eikelhof diep in de 2e helft Nivo Sparta spits Ilias Zaimi die de winnende treffer langs goalie Christiaan de Haan schoot.

Nivo Sparta moest winnen om volgende week in de laatste thuiswedstrijd nog kans op handhaving te maken terwijl bij Bennekom al wekenlang de intrinsieke motivatie leek te ontbreken om er nog iets van te maken dit seizoen.

In de eerste helft was het dan ook het bezoekende Nivo dat na uiterst zwak balverlies en dito terugverdedigen van de Rood Witten de leiding nam (‘22 Dennis van Meurs).

Bennekom creëerde daarna toch een aantal doelrijpe kansen waarna Mike Jansen, die afgelopen week vriend en vijand verraste om last minute nog voor een andere club dan Bennekom te kiezen, in de slotseconden voor rust de gelijkmaker binnen kopte.

Na rust met Jeffrey Rutgers voor Giovanni Scharrenberg, waren het aanvankelijk de bezoekers met de betere kansen waarna Bennekom in het laatste kwartier met name via de invallers Robin Meurs en Jairo Soetowidjojo ook een aantal uitstekende mogelijkheden kreeg.

Maar ook de laatste thuiswedstrijd eindigde zoals het in september al begon tijdens de bekercompetitie: met een teleurstellende thuisnederlaag dankzij de late (‘89) goal van Zaimi.

Na afloop werd er afscheid genomen van de vertrekkende spelers en leden van de staf en werden de trouwe uit-supporters bedankt voor hun engelen geduld dit seizoen.

Volgende week is uit in Doetinchem de laatste wedstrijd van deze competitie tegen DZC '68