Vrouwen 1 promoveert naar de 2e klasse

23 april 2023 19:00

Afgelopen zaterdag promoveerde Vrouwen 1 onder leiding van trainer Yvo Cobussen niet alleen naar de 2e klasse, maar ook werd het team dat de hele competitie soeverein aan kop ging, kampioen door Sparta Nijkerk na een 1-0 ruststand met 6-0 te verslaan.
Onder grote publieke belangstelling werd de schaal na het laatste fluitsignaal uitgereikt aan aanvoerster Anniek van de Putte waarna in een bomvolle en sfeervolle kantine het kampioensfeest kon losbarsten.

Het vrouwenvoetbal dat vanaf 1978 bij VV Bennekom werd opgestart onder leiding van o.a Jan van Hattum en Bert Seves ('83/'84) kende haar laatste Bennekomse hoogtepunt in het seizoen 2009/2010 toen Vrouwen 1 met o.a Evelien Verhoeks, Laura van der Gronden en Anneloes Schimmel ook het kampioenschap behaalde. Gerust curieus is het, met terugwerkende kracht, dat er in de analen van de club zo goed als niets is terug te vinden van dat destijds ook zeer sterke team dat in de 2e klasse opereerde.

Trainer Yvo Cobussen geeft daar bij aan dat de tijden inmiddels flink veranderd zijn en dat hij in dat kader bestuur, supporters en leden van de VV Bennekom alleen maar een groot compliment kan geven; “Het was zaterdag ronduit geweldig, aldus de blije trainer die aan zijn 3e seizoen bezig is. Met een aanvankelijk nerveuze ploeg (1-0 bij rust) maar ook een team dat na rust alle remmen losgooide en voor een 6-0 eindstand zorgde waarna de huldiging op het veld en in de kantine hartverwarmend waren. Yvo roemt daarbij met name de inzet van Michel Fluit en Stefan Aarninkhof, de huldigings-speech van voorzitter Jan Burggraaf , de speciale kampioens-shirtsponsoren Jillis Baggerman Makelaardij en Bert Dekker Services en zijn hele team inclusief staf, dat vorig jaar al dicht tegen promotie aanzat. Met toen uiteindelijk “net niet in de play offs” maar een team dat dit seizoen vanaf de voorbereiding direct vol gefocussed was op maar één ding; kampioen worden”.

De enthousiaste oefenmeester kijkt meteen ook al naar volgend seizoen. Waarbij hij verwacht dat de meiden en vrouwentak zich verder zal door ontwikkelen. Met wellicht een 3e vrouwenteam. Met Digna Vleeming die stopt als speelster, die het afgelopen jaar al de onder 20 meiden leidde en zal toetreden tot de Vrouwen 1 staf en met versterkingen. Waarvan Yvo verwacht dat ook die naar Bennekom zullen komen; “ Ik verwacht ook verdere doorstroming vanuit onze jeugd waarin we vooral door moeten investeren in trainers om de voetbaltechnische basis zo sterk mogelijk te maken. De samenwerking en binding tussen Vrouwen 1 en Vrouwen 2 is ondertussen ook meer dan uitstekend en als we dat niet alleen vasthouden maar ook uitbouwen dan gaan we volgend jaar ook in de 2e klasse weer boven in meedoen”.  Cobussen is dus niet alleen blij, maar ook overtuigd van het Bennekom potentieel waarbij zijn uiteindelijke doel de 1e klasse is.