Sliedrecht wint van Bennekom

22 april 2023 18:30

Net als een week eerder tegen Almkerk was ook de eerste helft tegen Sliedrecht van een zeer matig niveau waarbij de beide goalie’ s slechts 1 x in actie hoefden te komen.

Het meest memorabele in die eerste helft was nog de bij aanvang niet aanwezige scheidsrechter die door een grappenmaker voor de wedstrijd was afgebeld. Na enige discussie werd Bennekom vlaggenist Adrie Andrea als onafhankelijk vervanger geaccepteerd waarbij de geblesseerde Viggo Koeleman de rol van grensrechter op zich nam; folklore in Sliedrecht waarbij de wedstrijd 20 minuten later begon dan beoogd.
Zowel Andrea als Koeleman kweten zich in de eerste helft voorbeeldig van hun taak en zagen in de 35e minuut zowel Niels Koenderink als captain Just Berends geblesseerd uitvallen. Hun vervangers waren Roy de Graaf en Wessel van Silfhout.

Na de rust (0-0) was het echter al snel Sliedrecht dat de leiding nam via Quinten Eugenia (‘48). Bennekom bleek daarna onmachtig en bracht Scherrenburg nog voor Rutgers (‘67) waarbij Sliedrecht in deverse tegenstoten dichter bij de 2-0 was dan Bennekom bij de gelijkmaker.

Al met al een uiterst teleurstellend resultaat met ondertussen ook nog een vollopende ziekenboeg aan Bennekomzijde.

Volgende week wacht op De Eikelhof DUNO dat tegen degradatie vecht terwijl Bennekom nog een minimaal uitzicht houdt op de play-offs omdat ook de nummer vier van de ranglijst DZC ’68, verloor.