ONVERGETELIJK ORANJEFEEST VOOR BENNEKOM-JEUGD!

22 november 2022 23:15

Wat doe je als voetbalclub wanneer het Nederlands elftal op een maandag om 17.00 zijn eerste WK wedstrijd speelt? Juist: je nodigt alle jeugdleden uit om samen voetbal te kijken in de kantine. Wat begon als een grapje van een paar jeugdleiders, resulteerde gisteren in een onvergetelijke avond voor onze jeugd in de basisschoolleeftijd.

Vanaf 16.00 was de kantine gisteren open, en al snel stroomde een grote oranjestoet binnen. Met toeters, trommels, sjaaltjes, shirts en nog veel meer oranje attributen ontstond er al snel een kolkende kindermassa die al tijdens de voorbeschouwing iedere flits van Frenkie, Virgil en Louis toejuichten, en fanatiek boooooooeee riepen wanneer de tegenstander in beeld kwam. Zo werd de sfeer al lekker opgebouwd richting de aftrap.
Om 17.00 was het zo ver. Met inmiddels zo’n 250 kinderen, 30 leiders en andere vrijwilligers werd (na een behoorlijk valse uitvoering van het Wilhelmus) het WK onder luid gejuich en getoeter afgetrapt. En als die Bergwijn maatje 48 in plaats van 43 had gehad, was het dak er een paar minuten later al helemaal vanaf gegaan. Dankzij onze Club van 100 en Albert Heijn Bennekom konden de aanwezige vrijwilligers de kinderen trakteren op lekker eten en drinken. Terwijl de Oranjeleeuwen er in de eerste helft verder niet veel van bakten, ging in Bennekom de frituur aan voor een marathon-patat-bak-sessie. De aanwezige ouders en kantine vrijwilligers (super dat jullie er waren) liepen af en aan met dienbladen patat en snacks. Het eten daarvan was trouwens nog een hele uitdaging met kinderen die op banken, stoelen en tafels stonden te springen. Maar gezien de hoeveelheid patat die is gebakken, zijn we ervan overtuigd dat iedereen genoeg heeft kunnen eten 😊.
Tijdens de rust kwam quizmaster van der Sommen naar voren om een aantal mooie prijzen te verloten. Zo waren er gelukkige winnaars van echte WK ballen en was de hoofdprijs een officieel shirt van het Nederlands elftal. De gelukkige winnaar was Dex van de JO10-1.
De quiz liep naadloos over in de 2e helft en even dachten we dat de avond als een nachtkaars zou uit gaan. Maar toen Frenkie de bal panklaar op het hoofd van Gakpo legde explodeerde de kantine van Voetbalvereniging Bennekom! Nederland had gescoord en we gingen winnen! De vreugde bereikte het toppunt toen Klaassen in de veel te lange blessuretijd de 2-0 maakte. Een prachtige afsluiter van een topfeest.
We hebben genoten van een prachtige avond met onze jeugdleden. Er is gevierd, er zijn nieuwe vrienden gemaakt, er is eenheid gesmeed, er zijn prijzen gewonnen en herinneringen gemaakt! We willen alle aanwezige vrijwilligers, de Club van 100 en AH Bennekom hartelijk danken voor hun bijdrage. Ook BSO de Thuisclub voor het meedenken en de flexibiliteit.
Het was een topavond!