Bennekom verslaat Nunspeet

30 april 2022 16:45

Op de Eikelhof wachtte zaterdag 30 april de Bennekomse Hoofdmacht; koploper Nunspeet.
Vooraf werd op voormalig Koninginnedag, lid van verdienste Gijs Aartsen nog eens extra in het zonnetje gezet nu hij van de week bij de traditionele lintjesregen tot lid in de Orde van Oranje-Nassau was benoemd. Overigens net als de 85 jarige Rinus Sonneveld; oud penningmeester en mede oprichter van de Club van 100.

Bennekom dat een slechte serie resultaten had geboekt zag in de eerste 10 minuten de gasten uit Nunspeet 2  ‘dotten’ van kansen missen waarna het in de 17e minuut echter Fabian Beukhof was die de score voor de thuisploeg opende.
Vanaf dat moment was Bennekom de baas en liep naar rust uit naar een ruime 3-0 voorsprong., Scharrenberg (‘ 22) en Stienstra ( ‘34) waren daarbij de schutters.
Ondertussen had al vroeg in de wedstrijd Noah Roethof zich geblesseerd moeten laten vervangen door Wessel van Silfhout. Net als later in de 2e helft (‘65) Koen Huntelaar overkwam die werd vervangen door de pas 17 jarige Maurice Kuppers.

In de 2e helft was het de 47e minuut Jeffrey Rutgers die alleen voor de keeper geen fout maakte (4-0) waarna Nunspeet via Dani Schmitz wat terugdeed: 4-1 (‘52).
Niet veel later was het echter opnieuw Rutgers die een fraaie solo subtiel afrondde en de 5-1 liet noteren (‘ 58).

Ook in de slotfase kregen de Bennekommers nog kansen de stand uit te bouwen.

Het was lang geleden dat de supporters zo verwend werden in een open en op en neer golvende wedstrijd.